Kerk en staat zijn gescheiden. Moet de staat zich dan inmengen in de discussie rond hostie's en homo's?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Nee, dat moet niet.
Laat de de conservatieve deel van de kerk en het dwaze deel van de homo's het maar lekker zelf uitvechten. Als je als homo bij zon'n achterlijke club wil behoren, dan moet je je niet ergeren aan de spelregels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens hardbal. Ik BEN homo en WAS gelovig. Nu niet meer vanwege dat gezeik over homo's in de Bijbel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Me too :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En toch hou ik van jullie beiden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
flora?? haha.
natuurlijk hou je van mij, dat zegt iedereen die ik ken.
Je geeft het al aan.

"Kerk en staat zijn gescheiden".

Waarom zou de staat zich dan mengen in zaken van de kerk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je begrijp de vraag niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien moet je de vraag dan duidelijker stellen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag ligt hier: Is het weigeren van homo's in de kerk een discriminatie of niet.
In dit geval is er sprake van discriminatie en dat mag niet. Natuurlijk is er de scheiding van kerk en staat, maar ik vind dat er uitzonderingen zijn. Ik vind dat het bespreekbaar moet zijn en dat de staat eventueel zou kunnen bemiddelen of adviseren. Het is een maatschappelijk belang. Daarnaast is het toch echt niet de taak van de staat om een oplossing te forceren of op te dringen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De politiek moet zich er sowieso niet mee bemoeien. Als er gediscrimineerd word en dit al dan niet strafbaar is moeten de rechters zich er over buigen.
Dat wil niet zeggen dat de kerk boven de wet staat. Als kerken de rechten van homo's schenden moet er tegen worden opgetreden. Vrijheid van godsdienst wil niet zeggen dat alles geoorloofd is zolang het met een religieuse saus is overgoten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kerk en staat zijn niet gescheiden... De paus zegende Mussolini de oorlog... Nee hoor dat is niet gescheiden... En daarom mengt de staat zich hierin...