Was er in je kindertijd iemand waar je echt bang voor was ?

Dat kan familie zijn of iemand van TV, het kan ook iemand zijn waar je ouders mee dreigden als je weer eens je bord niet leeg at.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Eucalypta uit Paulus de Boskabouter en de serie Q en Q.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (27)

Voor spoken!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
die angst is vanzelf gekomen of door anderen aangepraat ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De kerk en de zwartrokken in het bijzonder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zelfontwikkelde angst of 'aangepraat'?
Andre Rieu maar die reactie heb ik nog steeds. Metname wanneer hij intrumenten ter handen neemt. Hoe die man klassieke muziek zo kan mishandelen is werkelijk onverklaarbaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De draak in de Efteling, zie link.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee eigenlijk niet. Hooguit voor zwarte Piet tot de kleuterschoolleeftijd en sindsdien alleen maar voor meedogenloze mensen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ook de hulk, vond het spannend. Maar als hij groen werd kroop ik achter de bank.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
voor de slang aan het begin in de fata morgana (efteling), weet nog dat ik het hele boottochtje heb zitten krijsen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tijdens "Q & Q" wilde ik me eigenlijk het liefst achter de bank verstoppen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En de 1ste x "het spookhuis" op de kermis in gaan.
Ik was doodsbang voor oorlog, kon 's nachts vaak niet slapen omdat ik bang was dat er elk moment een oorlog uit kon breken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De boeven van Bassie & Adriaan.
En dan niet die boeven die hen telkens niet te pakken kregen (B100 en baron van Neehmwegge - of hoe je dat ook schrijft - en handig harry) maar die daarvoor waren, die ene die nooit wat goed hoorde, maar die wel Bassie&Adriaan te pakken kregen en hen dan opsloten ofzo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die muis-in van sesamstraat, ze kwam een keer op tv als rockster. Ik heb jaren daarna nog nachtmerries gehad van die peeep muis-in. Ben d'r naam ff vergeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De plaaggeest in de serie's van Bassie en Adriaan !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn vader.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik was tussen mijn 8e en 13e bang om in het donker naar boven te gaan...alsof er dan iemand achter me mee zou lopen, dus liet ik altijd alle lichten achter me aan... een soort ongedefinieerde angst voor 'enge mannen' onder het bed enzo.

Toen ik eens aan mijn dochter van 12 vroeg of ze bang was voor een enge man onder haar bed zei ze...och mam, je gelooft toch niet dat er iemand bestaat die zo wanhopig is dat hij op een zaterdagavond in ons dorp onder een bed gaat liggen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik hou nog steeds niet van clowns ... met een uitzondering: Bassie. Maar Clown Flappie vond ik een grrrrrrrriezel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Karbonkel!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Bullebak!
Ik ben opgegroeid in een heel waterrijk dorp.
Iedereen kende wel een famile waarvan een klein kind verdronken was.
Kleine kinderen werden gemaand weg te blijven van de slootkant, want in de sloot woonde de Bullebak en die zou kleine kinderen vreten!
Soms dacht ik hem echt te zien op de bodem.
Alle kindertjes van 4 jaar stonden bij de opening van het zwembad (natuurbad, dus onverwarmd) te klappertanden in de verplichte zwemles.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De clown uit de miniserie IT van Stephen King (Pennywise)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onweer was ik ontzettend bang voor.
Heb er al gelukkig heel lang geen last meer van.
Ik denkt dat je zoiets later meer leert waarderen. (net als spruitjes en witlof.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Karbonkel uit Ik, Mik Loreland! Met dat ene oog eng beest, heel de klas griezelde als hij op tv kwam.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bassie (van Bassie en Adriaan), ik vond hem een rare snuiter en begreep niet waarom hij zo gekleed was. Later zag ik zijn grappen (humor) in en vond het wel een super gast.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik schijn zwaar bang voor sinterklaas te zijn geweest, zo erg dat ik voor de kleurterschool al wist dat ie niet bestond.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Hamabo;

Ik was vroeger bang voor clowns op televisie. En dan alleen in circussen. Pipo de Clown vond ik niet eng, want die probeerde tenminste niet lollig te doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor de boze wolf!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik was vreselijk bang in de Fata Morgana in de Efteling, het werd ook steeds maar erger..