Zet in de buurt een kattenafschrikmachine neer.

Het geluid dat dat ding maakt ligt zo hoog dat volwassenen dat niet meer kunnen horen (over het algemeen). Jongeren horen dat wel degelijk. In grote steden wilden ze hiermee proeven doen om hanggroepen op bepaalde plekken te weren. Google eens op 'Mosquito'.

Ik denk niet dat het legaal is, maar ja... het schijnt te helpen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar dit apparaat treft ook de niet overlastgevende jongeren...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jep, daar heb je gelijk in. Dat zal dus ook de reden zijn dat ze niet in gebruik zijn genomen in grote steden.
Dat is nogal afhanekelijk van hoe ze overlast veroorzaken. Vaak is het effectiefs om gewoon de politie te laten komen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In zijn algemeenheid of bij jou voor de deur?

Laat ik uitgaan van het laatste en dan zeggen dat het zoeken van contact vaak niet de slechtste resultaten biedt. Uitzoeken wie de "bink" is, hem aanspreken op het gedrag van de hele groep en gewoon even laten zien wie je bent. Vaak (niet altijd maar vaak!) zijn ook opgeschoten jongeren best toegankelijk. En ontvankelijk voor reële zaken bovendien.

Laat ze echter wel in hun waarde en behandel ze volwassen. Niets zo funest voor een dergelijke relatie dan ze enerzijds wel verantwoordelijk te houden voor hun gedrag maar ze anderzijds vanuit de hoogte te benaderen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een normaal gesprek aan te gaan, je problemen op tafel te leggen. Een beetje begrip tonen voor hun situatie en samen naar een oplossing zoeken. Daarnaast zou ik de ouders erbij betrekken. Als laatste een mediator vragen om te bemiddelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een jeugdhonk laten bouwen in je wijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Stop eens aandacht in hen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op alle hangplekken een bordje neer zetten met de tekst ..."je kunt je hier inschrijven voor een baan bij de landmacht"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hen confronteren met de gevolgen van hun daden, ze alle schade laten vergoeden tot de laatste cent en een tegenprestatie opleggen.