Is het waar dat je in de sauna niet echt bekeken wordt? Dus dat men je niet met de ogen uitkleedt zeg maar...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

Niet zoals je denkt dat ze je bekijken.

Natuurlijk kijk je wel naar mensen, maar dat is op dezelfde manier als je naar mensen kijkt op straat of in een restaurant.

In het begin heb je het gevoel bekeken te worden, maar naar mate je vaker gaat heb je in de gaten dat het niet zo is. Je voelt je heerlijk vrij.

Echte saunabezoekers komen daar voor hun rust en niet om naakte mensen te bekijken. Trouwens, er valt niet bijster veel te zien hoor ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

ik denk dat je wel bekeken wordt, maar het is in een sauna natuurlijk normaal dat je naakt ben, dus een stuk minder dan wanneer je naakt door de stad loopt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je rekenen, reken er dan maar niet op.
Je wordt altijd bekeken en je kijkt zelf ook, al is het maar heel even.
Of je je er aan stoort bepaald of je wel of niet gaat.
Probeer het maar, als je de sessie achter de rug hebt lijkt het net of je van de stomerij afkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wordt natuurlijk altijd wel bekeken denk ik, maar de gemiddelde saunabezoeker zal er denk ik niet om malen. Hij/zij zit tenslotte ook in zijn blootje en komt ervoor om te relaxen.

En eerlijk gezegd denk ik persoonlijk aan andere dingen na 10 minuten bij rond de 85 graden.

Ik kan me wel voorstellen dat als je jonger bent je het niet altijd prettig vind, zeker niet als er leeftijdsgenoten bij zijn van het andere geslacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een mythe. Ik kijk zelf ALTIJD naar de dames (vol walging meestal). Haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk kijken mensen naar elkaar. Met of zonder kleren, maar met kleren zijn mensen vaak interessanter. Mijn moeder zei: 'bloot slaat dood' en ze had volkomen gelijk. Ik kijk in de sauna zelden even intensief als op een terrasje zittend. Over het algemeen vorm ik geen oordeel over wat er rondloopt, jong, oud, dun of dik, maar een te koude sauna veroorzaakt aan de andere kant wel bij mij grote opwinding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vroeger werkte ik in het zwembad ....
daar keek ik wel naar de dames als ze een "spannend"badpak of bikini aan hadden ....

In de sauna of het naaktstrand of waar dan ook waar alle mensen naakt zijn valt er niets meer te raden en dus te fantaseren ( althans veel minder :).
dus ben je ook veel minder geneigd om te kijken of je DAT kunt zien wat je hoopt te zien als mensen ( in mijn geval vrouwen) verbergen.........
en op een gegeven moment valt het echt veel minder op en kijk je minder dan wanneer mensen kleren aan hebben.
dus idd het is waar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze hoeven je niet meer met de ogen uit te kleden, want je bent al uitgekleed.
Zelf vind ik het heerlijk in de sauna, en heb niet het gevoel dat mensen erg naar elkaar kijken. Zelfs niet denk ik.
Iedereen is bloot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk wenden mensen niet zedig hun ogen af als je voorbij loopt (waar zouden ze dan moeten kijken?), maar je hoeft echt niet bang te zijn voor geile blikken. Iedereen is naakt, dat haalt het spannende er echt wel van af.

Natuurlijk zullen er ook mensen zijn die je er aantrekkelijk uit vinden zien (het zijn saunagangers, geen blinden), maar dan op dezelfde manier als er mensen zijn die je aantrekkelijk vinden als je wel (gewone doordeweekse) kleren aan hebt. Heel onschuldig dus.

Voor zover 'geile gluurders' de sauna in willen, worden ze overigens héél snel weer verwijderd. Hoe paradoxaal ook: in veel sauna's is de houding ten opzichte van seksualiteit een héél stuk preutser dan het gemiddelde textielstrand. Je zult er dus geen mannen (of vrouwen) tegenkomen die verlekkerd naar je borsten of schaamstreek staren, en zelfs stelletjes zullen niet te veel aan elkaar zitten. Vaak hangt er zelfs een bordje: 'ongewenste én gewenste intimiteiten zijn niet toegestaan'.

Overigens: de meeste sauna's in Nederland zijn uitgesproken 'badjassensauna's'. Men is naakt waar dat functioneel is (in de sauna's zelf, onder de douche, in de baden en eventueel zonnend in de tuin) maar doet al snel de badjas weer aan. In de rustruimtes (waar je tussendoor wat kunt relaxen, lezen, drinken of eten) is een badjas of minstens een goed bedekkende handdoek over het algemeen zelfs verplicht.