Hoe moet ik mijn adres melden voor een buitenlands iemand?

Ik wil graag met een vriendin uit Thailand brieven schrijven, maar hoe moet ik precies mijn adres melden zodat ze me kan sturen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Stel dat je Pietje Puk heet, en dat je op de Hogeweg 10 woont, 1234 AB in Kleindorp.
Dan is je adres:

Pietje Puk
Hogeweg 10
1234 AB KLEINDORP
The Netherlands / ประเทศเนเธอร์แลนด์

Dat laatste is (volgens het online woordenboek, zie link) Thais voor 'Nederland'. Beetje moeilijk, dus. Misschien is 'the Netherlands' al genoeg. Ik zal het eens voor je navragen bij de ambassade, als ik die kan vinden. Dan vul ik mijn antwoord wel aan.

Mocht je toch in het Thaise alfabet moeten schrijven, kopieer dan dit voorbeeld (nadat je er je eigen gegevens in hebt gezet) en druk gewoon een stapel adresetiketten af voor je vriendin.

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik heb een mail gestuurd aan het Thaise consulaat. Nu even op antwoorden wachten...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

J.A. Janssen
Meester Broodjesstraat 123
1234 AB Rotterdam
THE NETHERLANDS

Gewoon het land erbij zetten.