Hoeveel waarde hechten de Nederlanders aan familiebanden?

In bijvoorbeeld Amerika is dit best wel hoog, hier zie je meer en meer dat ouders en kinderen mekaar niet meer zien/ of willen zien.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Je vrienden zoek je uit, je familie krijg je. Niet met alle familieleden klikt het, dus ik zelf ben heel selectief in mijn contacten. Wordt niet door de hele familie gewaardeerd of begrepen, maar voor alle commentaar heb ik 2 oren: 1 in en 1 uit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In hoeverre heb je de keuze om de waarde te bepalen? Naar mijn mening zijn het verplichtingen waar je van kinds af aan niet onderuit kan. Hoe leuk en hecht zijn familiebanden als deze je worden opgedrongen? Met sommige familieleden zal het echt wel goed klikken, maar met andere misschien helemaal niet. Je zou jezelf moeten afvragen met welke familieleden je ook bevriend zou willen zijn als het geen familie van je zou zijn. Dan kom je er achter hoeveel waarde je hecht aan familiebanden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan ben ik in de gelukkige omstandigheid dat mijn kinderen en kleinkinderen een heel hechte
band met mij hebben, al woon ik 2500 km. bij ze vandaan. Dagelijks tel. contact, en vele malen per jaar wederzijds bezoek.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
geen, meestal bestaan familiebanden toch alleen maar uit het roepen van 'we houden contact' bij begrafenissen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij mij verschilt dat. Ik merk dat voor mij de band met mijn kinderen heel belangrijk is.
Ik kom uit een groot gezin en heb met niemand van mijn broers en zussen ruzie, maar heb met de een heel veel contact en met de ander nauwelijks. De band is er wel, maar is minder belangrijk voor mij dan die met mijn kinderen.
Verder heb ik nog een oude moeder. Voel me momenteel verantwoordelijk voor haar, maar band is heel anders dan die naar mijn kinderen.
De band met mijn partner berust op wederzijdse keuze om met elkaar oud te worden (en dat lijkt te lukken).
Ik hecht wel aan familie, maar dan aan naaste familie. Neven, nichten, ooms, tantes etc. vind ik minder belangrijk. Dit komt misschien omdat ik uit een groot gezin kom en dus al genoeg broers en zussen heb.