Waarom zeuren mensen altijd? is het een soort van af reageren ofzo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is deze vraag daar een voorbeeld van?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Flipje: nee ik vraag nu ik zeur niet :P
zieners: nou ja niet letterlijk over het algemeen.

Het beste antwoord

Zeuren brengt negativiteit in je leven. Door minder te zeuren voel je je lichter en vrolijker. Bovendien vindt de omgeving je dan een prettiger mens!

"If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude. Don't complain......"

Toegevoegd na 8 minuten:
Dus, ik denk dat velen echt onterecht zeuren..!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

sommige mensen blijven hangen in dingen en lossen niets op. Gaan geen confrontaties aan. Dus zeuren ze omdat ze eigenlijk niet tevreden zijn over hun zelf. Het neigt naar negatieviteit. En vind ik het een eigenschap van mensen die passief kunnen zijn. Niet van komop huppekee ,maar het lijkt dat ze het bijna uit gewoonte doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak hebben mensen zelf helemaal niet door dat ze zeuren. Voor hun gevoel uiten ze hun ongenoegen, maar door de manier en de fequentie, komt het erg zeurderig over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het niet met je stelling eens. Mensen (in het algemeen) zeuren niet ALTIJD.
Er zijn wel bepaalde mensen die erg veel zeuren. Ik heb altijd het gevoel dat die niet kunnen relativeren of dat ze aandacht te kort komen. Gelukkig zijn deze 'zeur'mensen in mijn omgeving niet in de meerderheid.
Verder is het maar net wat jij zeuren vindt. Wat voor de één een dagelijks praatje is, kan voor de ander zeuren zijn.

Toegevoegd na 49 seconden:
Gebrek aan interesses kan ook meespelen. Als je weinig interesses hebt kun je bv erg veel bij het weer stilstaan en daar veel over doorpraten tegen anderen. Dat kan dan als zeuren overkomen. Is maar een voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen willen wat te zeuren hebben. En blijven daardoor vaak in een negatieve spiraal hangen. En er valt ook heel wat te zeuren in dit kikkelandje, politiek, geloof, het weer, de auto, werk en weet ik wat allemaal nog meer.
Het is het uiten van ongenoegen.

Het is voor deze mensen soms moeilijk om de andere kant op te buigen naar positieve woorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt vaak omdat mensen niet verder (willen) kijken dan de heg van hun buren.
Een mix van bekrompenheid negatief gedrag en niet in beweging willen komen, veroorzaken gezeur.
Uit eigen ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is zo typisch Nederlands om over alles te klagen en te zeuren. Het weer is inderdaad niet altijd goed en de politiek is inderdaad een belabberd zootje, maar door klagen verandert er echt niks. Er is namelijk een oorzaak voor de uiting van de onvrede. Klagen en zeuren duidt op persoonlijk onvrede. Het weer en de politiek zijn slechts een uitlaadklep. Datgene wat er echt dwars zit ervaart men meestal niet. Als je de klager laat uitpraten en begrijpend luistert, ga je steeds meer ervaren wat er wel dwars zit. Op den duur komen na de weersproblemen gegarandeerd de echte problemen naar voren. Let er maar eens op.

Mensen die hun onvrede niet kwijt kunnen, gaan lopen klagen. Dan kan men namelijk letterlijk en figuurlijk de spanning kwijt. Dit is ook de reden dat er agressie en racisme bestaat. Het komt door veel persoonlijke problemen. Daardoor is men gespannen en gaat men onderwerpen zoeken om af te kunnen reageren.

Tevreden mensen klagen niet. Dit heeft niet zozeer met de materialistische omstandigheden te maken, maar voornamelijk met de geestelijke toestand. Ze hebben gewoon geen reden tot klagen. Gelukkige mensen zijn ontspannen en daardoor vanzelfsprekend vredelievend. Deze geestelijk eigenschappen horen bij elkaar, want het zijn natuurwetten. Kijk bijvoorbeeld maar bij dieren. Een dier dat geen honger, pijn of angst heeft, zal niemand aanvallen en willen luieren.

Ik zei net dat gelukkige mensen ontspannen zijn, maar het is eigenlijk andersom. Een ontspannen iemand is gelukkig. De ontspanning is de reden voor het zich gelukkig voelen. Dit komt namelijk vanzelf.

Of anders gezegd. Ontspanning veroorzaakt gelukkig zijn. En spanning veroorzaakt racisme, agressie, vandalisme en bijvoorbeeld moord en doodslag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Waarom zeuren mensen altijd?
is het een soort van af reageren ofzo?"

Er zijn dragers en klagers;

en de klagers zullen proberen,
om over de dragers te regeren...