Als je een dier minacht..is dat dan ook racisme? Het is immers een ander ''ras''...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey Naatje, waarom heb je de kleur van je avatar veranderd? Zo lijkt het helemaal niet meer op het logo van firefox...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zodat ie niet meer op het logo van firefox lijkt.

Antwoorden (7)

Nee, officieel niet want het is een andere soort, maar het is wel nog dommer dan racisme zelf al is.
Als je een medemens minacht ben je dom bezig, als je een dier minacht ben je ook nog gestoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja pcies een ander soort..wij zijn toch ook dieren..het is dus een ander soort een ander ras......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er is een minkoning actief..dus +1 van mij.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Katten en honden zijn allebei dieren, maar van een verschillende soort. Herders en poedels zijn van dezelfde soort maar verschillend ras.
Ben ik nou gemind door een kakkerlak of niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door iemand van Feyenoord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, dat weet ik niet, daar hou ik me niet mee bezig, ik verwacht nu wel -5 ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooit wel eens een varken zien voetballen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zeg ik: Feyenoord ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, zo bijdehand was ik niet. Ik lees geen goeie kranten en mijn TV heb ik weggedaan.
In het christendom wordt geleerd dat de mens de beheerder is van de schepping en dus goed moet zijn voor de schepping en de mede-schepselen.
Helaas denken veel mensen dat ze heerser zijn over dieren en ze mogen misbruiken als lapjes-vlees etc in staat van wording en de dieren zelf geen leven hoeven te gunnen. Racisme zou je dat niet moeten noemen, maar wel een schromelijke overdrijving van wat mensen mogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zie het verband tussen de minachting naar dieren en het eten van vlees niet helemaal......
Zeker dat is gangbaar, maar de meeste dieren kunnen zich ook niet eens beschermen. Daar staan wij boven, en dus moeten wij hun beschermen. Net zo als ieder kind vrouw of ander mens als ze ons nodig hebben. Dat lijkt mij normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een dier wel minachten maar die merkt dat niet.
Minachten kan alleen tussen gelijk gestemde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een dier is zich niet bewust ervan, maar wij mensen wel. We houden van katten maar niet van hun vlooien.
Arme vlo! Zo'n puur schepsel. Maar ik hoef ze niet. En de kat denk ik ook niet.
Ik vindt het wel racisme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, een dier is geen ander ras. Het is een andere soort omdat we onderling geen nakomelingen kunnen krijgen.

Alleen binnen een soort (de mens bijvoorbeeld) kan racisme voorkomen omdat de verschillende rassen wel kunnen mengen en nakomelingen krijgen.

Als zodanig is het antwoord op je vraag dat dit geen racisme is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat heet geen racisme, maar specieisme.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt als een bus!