Waarom zijn de Amerikanen zo nationalistisch?

Ik bedoel , ik kan het me in Nederland niet voorstellen dat als we naar school , of naar het werk gaan trouw zweren aan de vlag en het volkslied zingen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Amerika is een nog vrij jonge natie, de laatste uitbreiding ligt nog niet zo ver achter ons en daarbij komt dat het een melting pot is die veel culturen en herkomst nationaliteiten aan zich moet binden wil de Big MacSam door kunnen blijven gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ze zijn zo nationalistisch omdat ze al op school trouw moeten zweren aan de vlag en het volkslied moeten zingen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Iets zegt me dat dit een heel klein beetje een cirkelredenering is.
AWM
14 jaar geleden
Ja, dat zijn de leukste redeneringen, die altijd veel reacties opleveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God bless America!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik nou zo mooi vind is dat iedereen meldt wanneer zij een plusje geven maar dat IEDEREEN ZIJN ROTSMOEL HOUDT WANNEER ZIJ EEN MIN GEVEN!!!!
Sorry, moest even mijn agressie kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rustig maar Edje, je hebt wel gelijk, over het algemeen probeer ik en veel anderen het wel te melden, maar er zijn ook mensen die het niet doen en dan kan lastig zijn.
AWM
14 jaar geleden
Ed, zo gaat dat nou eenmaal hier. Je frustratie is duidelijk, maar een reactie met dit soort woordgebruik heeft vaak maar een kort leven hier...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ edje: soms doe ik het, zoals ik ook regelmatig mijn plusje toelicht. Maar je hebt gelijk. Doe het ook regelmatig niet. @mlodewijk: niet helemaal, die circelredenering: wat hiermee volgens mij ook bedoeld wordt is juist doordat ze zo jonh hiermee beginnen mensen daardoor nationalisctisch worden.
En dan is het geen cirkel, maar oorzaak en gevolg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Edie40 Je hebt gelijk! Als IEDEREEN tenminste een reden geeft voor die min...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dette: Zo kun je het ook zien, ik zag het meer als de Amerikanen zijn zo nationalistisch omdat ze zo nationalistisch zijn.
AWM
14 jaar geleden
Ja, die redenering zie ja vaak gebruiken door iemand die hier veel antwoorden geeft: Het is zo, omdat het zo is. En zo is het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo is het maar net. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Edje40;
Je heb helemaal gelijk hoor. Ik ben het daarom maar andersom gaan doen. Ik geef geen reactie bij het plussen, maar juist wel altijd een reactie als ik min.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je wat zo raar is... Als ik enkel in de reactie zet: +1. Dan is iedereen blij, want ik heb aangegeven dat ik die +1 heb gegeven. De reden dat ik hem geef vermeld ik niet, en daar wordt ook door niemand om gevraagd.
Als ik een - geef en ik zou in de reactie enkel -1 zetten, dan krijg ik allerlei mensen over me heen die een verklaring vragen.
Kort gezegd: als je het met iemand eens bent: prima, geen probleem, maakt niet uit waarom. Als je het met iemand oneens bent moet je je verklaren... PS ik geef trouwens zelden een minnetje... Soms verklaar ik het minnetje wel en soms niet. Als ik per ongeluk een min geef meld ik dat altijd, maar ook dat zal niet bij iedereen zo zijn...
AWM
14 jaar geleden
Je moet daar niet zo moeilijk over doen, Doun.
Deze website biedt de mogelijkheid om anoniem te plussen en te minnen. Het is geen schande om daar gebruik van te maken als je dat goed dunkt. Ook al schreeuwen mensen moord en brand :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik maak me ook niet druk hoor Ant... Ik verbaas me er alleen over dat een onverklaarde min zoveel erger is dan een onverklaarde plus.
het zit in de cultuur ingebakken volgens mij. Als je zo wordt opgevoed neem je dat (vaak) over. Daarbij komt kijken dat het natuurlijk een van de machtigste landen van de wereld is... dus ja, bijna een logisch gevolg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou voor Nederland toch ook niet gek zijn om wat vaker stil te staan bij alle fantastische dingen die ons land te bieden heeft. Amerikanen zijn trots 'gemaakt' door de bovengenoemde 'rituelen'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eén volk , één natie
Dat is het parool!
Amerikanen zijn ook trots op zichzelf!
Hun geschiedenis bewijst ook een vastberadenheid en een opgroei naar degelijkheid en vooruitgang in standvastigheid.