wat is de logica achter een bio-industrie en een dierenambulance?

als je snapt wat ik bedoel...

Toegevoegd na 19 minuten:
dus voor de duidelijkheid toch maar even.. dieren worden zo verschillend behandeld. dit is toch absurd? Aan de ene kant worden dieren (m.i. bruut) geslacht in het slachthuis, aan de andere kant wordt poekie met buikpijn op een ambulance weggebracht. Ik begrijp het verschil tussen "knuffel dieren" en "productdieren" wel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

je hebt knuffeldieren en productiedieren, als je snapt wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal de vragen afzonderlijk behandelen.
De logica achter de bio-industrie is zo goedkoop mogelijk vlees in de winkels te krijgen.
De logica achter de dierenambulance is om zoveel mogelijk dieren te redden die in de problemen zijn gekomen.
De dieren die de dierenambulance redt zijn meestal niet geschikt voor de bio-industrie omdat ze niet lekker smaken. Een enkele uitzondering daar gelaten.

Toegevoegd na 22 minuten:
Naar aanleiding van je aanvulling:

Het is nog merkwaardiger dat je van het geld van het huisdierenvoer in de USA en Europa een groot deel van de hongersnood in de derde wereld kunt oplossen. Over verschillende behandeling gesproken...
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kat smaakt prima. Smaakt naar kip.
AWM
14 jaar geleden
Krijgen we dat weer. Je blijft van de mijne af!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hondenhachee ! mmmmm !
AWM
14 jaar geleden
Nou jongens, leef je lekker uit, zou ik zeggen.
Gebakken goudvissen? Gefrituurde cavia's?
(Ik vrees dat ik wel eens hond heb gegeten, bij een satéstalletje in Jakarta, maar ach, die saus maskeert alles...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Konijn is toch ook best lekker en niet alleen met de kerst... ;-)
AWM
14 jaar geleden
Ja, konijn is lekker. Maar MMM wilde mijn poes opeten, en toen kreeg ik het even te kwaad...
De logica erachter is dat mensen verschillen. Zo ook hun meningen. En naar een huisdier of boerderijtuindier word over 't algemeen toch anders gekeken. Ook door diegenen die op zo'n ambulance werken. Die redden een kat uit de boom, gaan weer naar huis en eten daar kip met appelmoes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er dierenbeulen bestaan, en dierenliefhebbers.

Toegevoegd na 6 minuten:
Vlees eten o.k, maar maak het dier dan wel pijnloos en snel dood, en het leven dat ze hebben aangenaam.
En dat is in de bio industrie niet.
Als je er erg mee zit, zou ik zeggen word vegatarier, en als je het vlees niet kunt laten, pak dan biologisch vlees.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dieren hebben verschillende posities ten opzichte van de mens... En het is de positie, de status, die de omgang met zo´n dier bepaalt... Is het een huisdier dan is het met respect, zoals het een huisbewoner betaamt... Maar komt dat dier voor consumptie uit een hok, dan wordt het geslacht, gekoeld en opgegeten, dat is dan de omgang met zo´n bepaald dier...

Dus als je honger hebt dan zie je geen kip lopen, maar twee halve hanen...