Zijn levende juwelen toegestaan in nederland?

en wat is er aantrekkelijk aan?

Toegevoegd na 34 minuten:
[zie foto; Beplakte insecten ed]

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ja dat mag... Tot er een wet komt dat het niet mag, zo gaat het altijd met alles...

Wat er aantrekkelijk aan is, is mij niet duidelijk, maar als het een vereiste is om erbij te horen, dan is het gewoon een kwestie van tijd dat ik er ook aan moet, zolang het niet verboden is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat het er vanaf hangt om wat voor dier het gaat, en of die op de cites lijst staat.
mensen die totaal blase zijn, en van gekkigheid niet weten wat ze moeten doen om op te vallen zullen hier wel gecharmeerd van zijn.
persoonlijk vind ik het decadent en stuit het me erg tegen de borst.
liever zie ik respect voor al wat leeft.
14 jaar geleden
Maar meestal mogen deze spullen het land waarin ze gekocht worden niet uit en ons land niet in. Duizenden en nog eens duizenden "foute" souvenirs, nam de douane op Schiphol in de afgelopen jaren in beslag. De gevolgen voor de vaak argeloze vakantiegangers waren niet gering. Wie "foute" souvenirs van verre mee naar huis neemt, mag dan veel te verhalen hebben....., die verhalen zijn vaak niet zo leuk. De boetes die staan op het invoeren van "foute" souvenirs liegen er niet om en het souvenir bent u kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze worden bij de douane in beslag genomen want je moet er een verplicht invoerdocument voor hebben. Heb je dit wel dan wordt het toegestaan wat ik overigens zeer
betreur.
Zo lang je geen sex hebt met je levende juwelen (
http://www.nu.nl/binnenland/2175638/seks-met-dieren-wordt-echt-verboden.html )
mag je ze gewoon dragen.
Wat er aantrekkelijk aan is? Tja, levensecht he...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou maar zo onder de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren (Gwwd) kunnen vallen, waardoor het bij wet verboden is.

Vraag is dan of het dier in zijn gezondheid en/of welzijn wordt geschaad.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zouden insekten ook onder die wet vallen?