Bedenk wel dat we tegenwoordig in de 21e eeuw leven. In de tijd van het imperialisme was er veel minder samenwerking tussen landen en veel meer strijd. Strijd om macht, kolonies, grondstoffen, rijkdom. Dat waren redenen voor imperialisme. Tegenwoordig zou het voor een land veel moeilijker zijn om imperialistische politiek te voeren omdat andere landen dat minder zouden toelaten. (Denk aan organisaties als de VN of in het geval van Europa de EU)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een andere indruk. De koude oorlog mag dan voorbij zijn, de VS, Rusland, en vooral China op 't moment zijn er nog steeds druk mee.