Bhutan, dat vind ik een heel modern land. Zij lopen voorop op het gebied van economische ontwikkeling;
"Bhutan is een land waar het behoud van culturele waarden en het beschermen van de natuur een grote rol spelen. In 1990 werd de 'Paro Resolutie' aangenomen. Deze resolutie houdt in dat de overheid zich duurzaam wil ontwikkelen met respect voor het milieu en de cultuur. Dit betekent dat elk bedrijf rekening moet houden met de impact van haar ontwikkeling op de natuur. In 1985 heeft de regering de 'National Forest Policy' ( nationaal bos beleid) aangenomen. Dit beleid stelt regels aan het kappen van bomen; voor elke gekapte boom moet er een boom herplant worden. Het beleid heeft er toe geleidt dat nu 60% van Bhutan uit bosrijk gebied bestaat."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik denk Japan...en dan met name met de technologische ontwikkelingen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of Nederland, met linkse ontwikkelingen is maar waar je heen wil. Dit is geen vraag.
Economisch: VS
Economisch groeiend: China
Technologisch: Japan

ach, eigenlijk kun je zo veel landen op noemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het gebied van de consumentenelektronika vermoedelijk Japan. Op sportgebied de VS. Op de mode en design ongetwijfeld Italië. En op ekologisch gebied vast en zeker Papoua West Guinea en de Indianen in de Amazoneregio.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Modern is, net als mode, afgeleid van modus, dus in wezen vraag je wat het meest middelmatige land ter wereld is.

Ik denk echter dat je graag wilt weten wat het meest vooruitstrevende land ter wereld is, en die vraag is lastig te beantwoorden. Qua technologische vooruitgang is China hard op weg het stokje over te nemen dat vroeger door Japan, al meer dan 10 jaar in een zware recessie, en Zuid Korea werd vastgehouden. Op het gebied van zonnecellen en windenergie komt zo ongeveer elke nieuwe ontwikkeling uit China, terwijl India verder is op het gebied van nanotechniek.
Tegelijkertijd zijn dat landen waar miljoenen mensen in schrijnende armoede leven en de manier waarop met personeel omgegaan wordt te wensen overlaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amerika loopt in alles voorop.

De grootste militaire slagkracht.
Het grootste ruimtevaart programma.
De meeste obesitas
De meeste kanker.

Alles in verhouding gezien, loopt Amerika duidelijk voorop.
Betrefende of dat positief of negatief is zou ik willen zeggen:
Ik (ver)oordeel niet, dat is niet aan mij en ook geen antwoord op de vraag.
Dit om discussies te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland.!
i.v.m natie...