Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

De Mayakalender telt de dagen als in serie op elkaar volgend, zonder feitelijke synchronisatie met de Zon of Maan. Door dit puur op het tellen van dagen gebaseerde systeem is vooral de lange telling wel vergelijkbaar met moderne tellingen zoals de Juliaanse dag, of de datumtelling in computersystemen. Ook "modern" lijkt het feit dat elke telling begint bij nul en niet bij 1 zoals in de meeste andere kalendersystemen.

Het is dus niet gebaseerd op Natuur- of sterrenkunde, maar op simpele wiskunde. Alhoewel van de verschillende cyclussen er ook een cyclus is van 365 dagen, en dus overeenkomt met het zonnejaar, kenden de maya's geen schrikkeljaren. De seizoenen schuiven dus iedere vier jaar één dag op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, dankjewel voor het antwoord. Ik ben bezig met een werkstuk voor dit onderwerp. Heb ik nu bijna af, kan gelijk zien dat je er wat van opsteekt, wist namelijk die laatste informatie al! :)

Andere antwoorden (1)

Spiritualiteit zou ik denken als ik er een vraag over had.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding