Als ik een actie op touw zou willen zetten voor de slachtoffers van haiti, hoe zou ik dit dan aan moeten pakken?

Stel dat ik kleding wil gaan inzamelen, maar heb er zelf geen ruimte voor om dat allemaal op te slaan, en hoe gaat het dan met het verzenden.... kan ik hiervoor de gemeente inschakelen?

Toegevoegd na 21 minuten:
Zit niet te wachten op persoonlijke meningen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Het inzamelen zal niet het probleem zijn maar het vervoer dat moet je zelf regelen en betalen.
Je kunt w.s. beter geld inzamelen, anders zit je straks met een hoop spullen waar je geen raad mee weet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ga naar de gemeente en informeer wat je kunt doen om een actie op te zetten voor Haïti...

Maar anderen zijn je al voor... Je bent te laat, je moet nu de aardbeving in Turkije voorbereiden, wetenschappers verwachten die supergrote aardbeving in korte tijd, ga nu alles voorbereiden voor die ramp, dan zet je zoden aan de dijk, dan heb je kans van slagen...

Loop niet achter de feiten aan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Wat is dat nou weer voor advies? Je kunt beter mensen helpen die op dit moment je hulp nodig hebben.
Deze vraag is volgens mij met de beste bedoelingen gesteld.
Dat ligt eraan hoe groot je het wilt aanpakken. Je kunt beginnen door een rekeningnummer te openen en aan al je familie en vrienden een email te sturen en te vragen of zij geld willen overmaken.
Je kunt natuurlijk op school een collectebus neerzetten of in de sportkantine. Je moet het natuurlijk wel doen waar ze jou kennen, want indien je zo maar langs de deur zou gaan collecteren dan zullen weinig mensen wat geven. Alleen al vanwege het feit dat ze je misschien niet vertrouwen. Je kunt natuurlijk ook eens contact opnemen met het Rode Kruis of je misschien iets voor hun kunt doen. Dozen inpakken, goederen verzamelen, oude kleding afgeven.
Genoeg te doen lijkt mij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is voor een leek te moeilijk om het alleen aan te pakken. Je kan het ook op een andere manier zien.

Het leger des Heils doet erg veel nu ook voor Haiti en heeft 25.000 euro gegeven.
Als je hier alle kleding die je krijgt naar toe brengt, zodat je deze gelijk kwijt bent. Hun krijgen hier weer wat voor. En steun je ook het goede doel maar in een andere vorm.
Het Leger des Heils zal in welke vorm dan hulp bieden. Ook geven zij veel kleding aan rampgebieden. Dus ook zullen jou ingezamelde kleding in welke vorm dan een bijdrage zijn aan het goede doel.