Waarom wordt een site als Pro Republica niet aangepakt door Justitie?

Je kunt voor of tegen het koningshuis zijn. Deze site is duidelijk tegen wat hun goed recht is. Echter ze beledigen, verdraaien de waarheid in bepaalde gevallen etc. Toch wordt ze geen strobreed in de weg gelegd. Wat zij schrijven is toch o.a. majesteitsschennis.

http://www.prorepublica.nl/

Toegevoegd na 1 dag:
Krijg nog al wat mail of ik het even wil aantonen. Bij deze, ga de reacties maar eens lezen. Lijkt mij dat de site hier verantwoordelijk voor is.

Toegevoegd na 3 dagen:
Op onderstaande link geeft men zelf toe laster te verspreiden. http://www.prorepublica.nl/artikel.aspx?a=de_kwaadsten_niet&t=De+kwaadsten+niet

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je een voorbeeld geven van wat je majesteitsschennis noemt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een site is niet verantwoordelijk door reacties die er worden gegeven. _Wel_ voor 't achteraf verwijderen (vooraf kan natuurlijk niet) van reacties waarin sprake is van laster. Je kan vragen dat te verwijderen. Als ze dat niet doen, kan je een rechtszaak aanspannen.

Het beste antwoord

Ze houden zich binnen de wet, vandaar dat de site er nog is... En het is maar goed ook, want als elke mening die anders is, weggesensureerd wordt, zoals in China, dan is het nog veel erger...

Ik vind de site niet eens zo slecht... Best wel heel goed eigenlijk... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lees hem ook vaak en is zeker geen slechte site. Maar als je goed leest zul je het met mij eens moeten zijn dat ze geregeld de wet overtreden. Ze zitten er in iedergeval vaak op het randje ervan. Daarnaast heb ik er geen problemen mee dat ze tegen het koningshuis zijn, dat is ieder zijn goed recht. Hou alleen niet van onwaarheden of beledigingen naar mensen die niet voor zich zelf kunnen opkomen. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke wet overtreden ze?

Andere antwoorden (11)

Misschien is de site niet bekend genoeg. Als er niet zo heel veel mensen komen, is het waarschijnlijk verstandiger om ze gewoon hun gang te laten gaan, dan om er de aandacht op te gaan vestigen, waardoor veel meer mensen die site gaan bezoeken.

En bovendien, majesteitsschennis.... we leven toch niet meer in de middeleeuwen, onzin dat de koningin beledigen erger is dan een burger beledigen... Doet me te veel denken aan plekken en tijden waar kritiek op de machthebbers niet toegestaan.... dus ik ben op dat punt blij dat ze er niks tegen doen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Oja: hoe weet je of hen geen strobreed in de weg gelegd wordt? Zolang het niet verboden wordt, zien wij toch niet of er wel pogingen zijn gedaan de site of bepaalde uitspraken weg te krijgen?
Of wel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor de link naar deze boeiende website, die ik nog niet kende. Er staat veel tekst op, dus helemaal lezen is me niet gelukt. Maar op het eerste gezicht staan er geen onwaarheden op, dus het is mij een raadsel waarom je voorstelt om dit aan te laten pakken.
14 jaar geleden
Er zijn meer plaatsen op het internet waar beledigd en gelogen wordt. Zou een op ondemocratische wijze bepaald staatshoofd meer bescherming moeten krijgen hiertegen dan de gewone burger?

Een verbod op majesteitsschennis is in mijn ogen net zoiets als een verbod op godslaster: niet van deze tijd. Een mening moet gegeven kunnen worden, zelfs al is niet iedereen het er mee eens. Dat dit soort van sites kan, is juist een teken dat we níet in een politiestaat wonen.

Wat mij betreft heeft iedereen het recht op een eigen mening, en als gevolg daarvan niemand het recht om niet beledigd te worden. Het onderdrukken van opinie voorkomt alle vormen van dialoog, en zal alleen leiden tot polarisatie.

Toegevoegd na 1 dag:
Overigens wel mooi dat er nu op die site een link naar deze vraag gegeven wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de serie 'Bernhard de schavuit van Oranj€'
óók niet wordt 'aangepakt'.

En dat is maar goed ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er anders nog meer misdaden van deze familie boven water komen. Er is in het verleden zoveel geheim gehouden dat bij verdere onthullingen deze familie een enkele reis Argentinie kan boeken (maar wel zelf betalen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hartelijk bedankt door uw artikel ben ik op Prorepublica gekomen wat een geweldige site!!! Ik wordt gelijk lid.

ze beledigen kunt u dit met argumenten onderbouwen?
verdraaien de waarheid in bepaalde gevallen etc. kunt u dit met argumenten onderbouwen?
Wat zij schrijven is toch o.a. majesteitsschennis. kunt u dit met argumenten onderbouwen? Heeft u moeite met kritiek op deze misdadige familie? Over de ware aard van deze mensen namelijk dat zij crimineel zijn (aangetoond) bestaat geen enkele twijfel. U roept op tot censuur van kritiek op de monarchie. Dit soort mind cotrol hoort thuis in een facistische dictatuur niet in een vrij land waar wij het recht hebben om onze mening in vrijheid te uiten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de site ProRepublica wordt een duidelijke republikeinse mening geuit. Tot heden heb ik nog geen onwaarheden of beledigingen ontmoet wel onthullingen die monarchisten mogelijk onwelgevallig zijn. Republikeinse opvattingen worden in de pers en andere media al zo vaak tegengewerkt waardoor een website met een eerlijk republikeins geluid meer dan noodzakelijk is. Steeds meer verborgen gehouden monarchale misstanden worden op deze wijze voor een groot publiek bereikbaar. Er is nog heel veel waar wij niet van weten en wat iedere Nederlandse burger aangaat. Ga door op de ingeslagen weg Pro Republica.
Leve de Republiek Nederland!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DAt kan alleen als er een wet wordt overtreden.

En zolang er geen wet tegen de vrijheid van meningsuiting is, mag het dus gelukkig gewoon.

Er is eerder bescherming nodig, tegen het soort van gedachtenpolitie die je kennelijk nastreeft.

"Als u niet vind wat wij vinden, dan sturen we justitie op u af.....". 1984 dus....

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens is de vraagstelling beledigend voor republikeinen.

Mag dat dan wel van justitie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de vraagstelling signaleren wij direct ook een constatering:
"Echter ze beledigen, verdraaien de waarheid in bepaalde gevallen etc"
Het zou interessant zijn te vernemen waar de beledigingen zijn te traceren en erger nog: het verdraaien van de waarheid. Kunt u ook aangeven welke waarheid? Met of zonder oranje-bril op? Voor een rechtgeaarde monarchist met blinde liefde voor een familie met riante belastingfaciliteit is de site ProRepublica werkelijk VERPLICHTE kost.Daarna kunt u eventueel een klacht indienen bij justitie en het proberen met "majesteits-schennis".
U weet wat majesteit betekent? Zoiets als "Uwe Verhevene".
Artikel 1 van de grondwet luidt: "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan"

Conclusie: Door in 1815 een door de Engelsen gevestigde monarchie noodgedwongen te accepteren is per definitie een democratie onmogelijk. Artikel 1 van de grondwet is geschonden, dus de zogenaamde "constitutionele monarchie" is illegaal, ongrondwettelijk.

Waarom denkt u dat de site ProRepublica niet wordt aangepakt?

Antwoord: Dan moet de Staat der Nederlanden vanaf 1815 de geschiedenis overdoen en dat is een vreemde gewaarwording. De laatste die daar belang bij hebben is de familie die zich koninklijk noemt, maar in feite al haar vermogen op volstrekt illegale wijze bij elkaar heeft geroofd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een veel betere vraag is, waarom wordt de familie Von Amsberg niet aangepakt? Het is hoog tijd om ongekozen leiderschap af te schaffen. Hoog tijd om de oeverloze geldstroom richting deze , zowel overbodige als zwaar overbetaalde kliek hun biezen te laten pakken. Onschendbaar, belasting vrij en talloze andere idiote privileges. Pro Republica heeft maar één nadeel: te weinig bekendheid c.q. leden. Maar we groeien hard!
Leve de republiek!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hartelijk dank voor het bijdragen aan de publiciteit t.b.v. Pro Republica. Daarom zal ik het u niet echt lastig maken.

Alleen deze vraag: Waar verdraait men in welke gevallen de waarheid? Wil u zo vriendelijk zijn dat duidelijk te maken. Gaarne met een beknopt notenapparaat. Bij voorbaat dank voor de moeite.
Ave, Evocatus