Zijn mensen allemaal in types te verdelen?

Hij/Zij is niet mijn type.Welk type mensen zijn er allemaal en welk type ben jij?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Er zijn veel verschillende indelingen in type mensen , van hele oude (cholerisch , melanchonisch, flegmatisch en sanquinisch type) tot zeer moderne, waarbij je temperament, intelligentie ambitie en ego een soort punt in een veld aangeven.
Wat voor type ik ben , mag je zelf beoordelen maar is voor je vraag niet belangrijk.
Als iemand je type niet is, kan dat ook (en vaak) lichamelijk zijn, je afweermechanisme is dan soortgelijk aan dat van de beoogde persoon.
Met zulke mensen kun je wel hechte platonische vriendschappen hebben, omdat ze vertrouwd voelen , maar meer op de manier broer of zus.
Nog voor je je dat bewust bent, hebben de lichamen van betrokkenen al vastgesteld of de ander een geschikte partner zou zijn of niet.
De hoofdprijs wordt dan beloond met een fikse stoot oxytocine, waardoor je je verliefd voelt of vlinders in je buik krijgt.
Dus is er een groot verschil tussen lichamelijke en geestelijke aantrekkingskracht.
Vooral bij jonge(re) mensen speelt het eerste sterker, voor mensen boven de vruchtbare leeftijd het tweede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Absoluut! Ik ben het type mafkees!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het is eigenlijk nooit de bedoeling geweest maar toch ben ik er van overtuigd dat het zo is. Ik ben denk ik type : knappe mannen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is geen type.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een type is een combinatie van uiterlijk en innerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
natuurlijk wel Collinda, je kan type's in alle soorten indelen, ook op uiterlijk.
Arnold is het type mooie man, kan daardoor direct door naar de indeling, type met zelfkennis of type arrogant.;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaja!:-)
Dit is een beetje afhankelijk van jezelf. Als jijzelf een serieus typ bent,dan zal iemand, die constant geintjes maakt en overal om moet lachen,jou niet zo aanspreken. Dus niet jouw typ. Hoeveel type`s er zijn? Moeilijk te zeggen, hangt er een beetje vanaf in hoeveel en wat voor (sub)categorieen je mensen onderverdeeld. En wat ik voor typ ben? Dat hou ik liever maar even prive.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeveel types er te onderscheiden zijn, hangt een beetje af van de gewenste granulariteit, zeg maar de fijnheid van de verdeling.

Ruwweg is de mensheid onder te verdelen in leuke en vervelende mensen.

Bij de fijnst mogelijke verdeling zin er zo'n zeseneenhalf miljard types.

Daartussenin zit zo'n beetje alles wat een amerikaanse talkshowhost kan verzinnen....

Toegevoegd na 3 minuten:
Wat voor type ik zelf ben? Voor een normaal iemand ben ik tamelijk afwijkend, voor een afwijkend iemand ben ik vrij normaal.
14 jaar geleden
In de literatuur worden er 8 typen mensen omschreven..Iet met leider, volgers etc..(google zal je helpen allicht).

Maar is natuurlijk zo subjectief als het maar zijn kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn meer dan zes miljard mensen op Aarde die allemaal verschillen; sommigen hebben echter ook overeenkomsten. Om die reden lijkt het me verstandig om niet meer dan 1 miljoen types te onderscheiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn heel veel types mensen. Vooral als je aan alle combinaties van eigenschappen een type noemt.
Ik ben het type Vics. Gewoon geheel een eigen type dus.
Als ik voorgesteld word aan collega's e.d. dan zeggen ze ook gewoon doodleuk: Dat is Vics, leer je vanzelf wel kennen...
En dan bedoelen ze het nog goed ook... ;S
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is niet mijn type betekent: ik heb niets met hem gemeen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de wetenschappelijke litteratuur zijn er ongeveer zes à vijf modellen : het meest gekende is het Myers-Briggs Type Indicator (MBTI): De vier karaktereigenschappen van dit model vormen samen zestien verschillende types. Dit wordt veel toegepast in ondernemingen om beter met elkaar samen te werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn vele modellen die gebruikt worden. Zelf ken ik een beetje van het enneagram. Voor mij klopt deze als een bus.

Ik ben een type 5.

http://www.enneagraminstitute.com/nl/

Doe maar eens de test en lees jouw type maar eens. In dit model ben je vaak meerdere van de types en toch is er 1 dominante type en twee zij types waarnaar je naar toe gaat als je in de stress zit en als je in je conform zone zit.

Maar pas op met mensen in hokjes plaatsen. Dat vinden zij vaak niet leuk. Gebruik het voor jezelf en om een ander beter te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn twee types mensen voor mij
Opwindende mensen (circa 0.1 procent) en
Niet opwindende mensen (circa 99.9 %)
Ikzelf behoor normaal niet tot een van beide types