Welke nagelversiering gebruikte ze in de middeleeuwen?

Nagels van je handen, was er ook al nagellak? Of versierden ze die anders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

In de Middeleeuwen waren manicures, beautybehandelingen of vormen van nagelversiering niet aan de orde. Er was geen aandacht voor. De nagels werden in deze periode niet als belangrijk beschouwd om jezelf mooi mee te maken.

Best bijzonder, omdat voor deze periode juist wel in veel culturen aandacht werd besteed aan nagelverzorging en versiering.

Pas tijdens de Renaissance besteedden rijke Europese vrouwen weer aandacht aan hun nagels. In de 15e eeuw versierden de Inca’s hun nagels met bijzondere tekeningetjes van adelaars.