Waarom verouwehoeren de meeste mensen hun werktijd?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het gaat over alle behalve het werk....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verklaar je nader
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een frustratie opmerking.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verouwehoeren, wat een aparte contaminatie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmmmmmmmmm je ergert je aan je collega's?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf zit ik de tijd te ver-internetten.
Ik zit zelf in een andere ruimte en door de gang moet ik het ge-OH aanhoren. Mogelijk ben ik een beetje jaloers dat ze het gez hebben..haha.. En laat ik mezelf niet toe om mee te kleppen.. Wat een zelfkennis begin ik te ontwikkelen. Komkommertijd is om te filosoferen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik snap wat je bedoeld...zo heb je ook collega's die zelf wat minder hard werken waardoor IK een tandje harder moet..oneerlijk verdeeld he..?gelukkig ben ik vandaag vrij ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ken je de uitdrukking "Het is naatje" ;)
Gr
DiSp
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zijn er stil van..;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik herken het, het gaat over: voetbal, vissen, world of warcraft, de beurs, de kinderen......... en sommigen zie je er altijd bij staan, die missen niks.

Het beste antwoord

Je generaliseert. Want eerlijk gezegd heb ik op mijn werk helemaal geen tijd om te ouwehoeren. Ook niet om vragen op goeievraag te beantwoorden.
Desondanks bestaat de behoefte om wat jij omschrijft met 'ouwehoeren' wel. Dus ook ik wil graag af en toe met een collega praten en dit gaat echt niet altijd over het werk. Mensen zijn nu eenmaal sociale wezens met de behoefte om contact te hebben met soortgenoten. En op je werk lopen over het algemeen soortgenoten rond waarmee je kunt praten. Dit hoeft ook niet altijd over het werk te gaan, want je hebt met collega's wel meer gemene delers en dus gespreksonderwerpen.
Ik kan me voorstellen dat op zo'n dag als vandaag de concentratie op het werk laag is. Door de warmte ben je snel afgeleid en zo niet, dus als je in een ruimte met klimaatbeheersing werkt, dan kan ik me voorstellen dat je de pest in hebt omdat je op zo'n mooi dag moet werken. Troost je dan: Het is buiten eigenlijk te warm. Vanavond is het buiten veel lekkerder en ga ik de tuin in.

Maar om nu terug te komen op het geklets: Ik werk zelf met voornamelijk vrouwen. Er wordt heel wat afgekletst Ik heb het geluk dat dit niet onder het werk kan gebeuren en mensen het in hun vrije tijd meestal erg druk hebben. Maar als ik aan het werk ben en ik heb er last van dat de assistent en de stagiaire met elkaar praten (in mijn werk leidt dit af) dan maak ik dit bespreekbaar. Dus als jij er last van hebt dat de mensen om je heen teveel kletsen dan kun je dat misschien ook wel aangeven, zeker als het geklets ten koste gaat van het werk. Als dit jou frustratie geeft, kan ik je dit zeker aanbevelen.

NB Als dit een incident is (het is ten slotte warm en bijna iedereen is lekker op vakantie) kun je het gewoon ook naast je neerleggen, maar als het iets is dat je vaak irriteert dan kun je het beter bespreekbaar maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Kan het voor mezelf niet beter omschrijven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt mail Ruth
anders wordt het chatten (ook leuk)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord +1

Andere antwoorden (7)

Er zijn nu eenmaal een heleboel mensen die helaas niet het werk gekozen hebben waar ze ontzetend blij mee zijn. Zij doen het voor het geld, voor hun status of simpelweg omdat ze er te lang aan vast zitten.

Dit zijn de mensen met een zogenaamde 9 'till 5 mentaliteit; die zitten de minuten af te tellen tot ze weer naar huis mogen, genieten absoluut niet van hun werkzaamheden en om de tijd te doden kletsen ze wat af met hun collega's.

Uiteraard, voordat ik te negatief wordt, zijn er ook zat mensen die hartstikke van hun werk genieten, maar tevens levensgenieters zijn die buiten hun werk een hoop hobbies en plezier hebben dat ze graag delen met hun collega's, waar ze misschien ook wel vriendschappelijk mee omgaan.
Ik praat persoonlijk ook liever over leuke dingen in mijn vrije tijd met mijn collega's dan over serieuze zaken, terwijl ik heel tevreden ben met mijn baan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze eigenlijk iets heel anders willen doen(of eigenlijk niets willen doen) dan wat ze elke dag moeten doen. Maar de meesten zijn daar nog niet achter...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de boog niet altijd gespannen kan blijven.
Omdat het nu eenmaal komkommertijd is en er toch minder werk is
Omdat men niet bereid is om zich bijzonder goed in te spannen voor de baas
Omdat ouwehoeren nou eenmaal leuker is dan werken
Omdat de temperatuur te hoog is om te werken
Omdat er niemand zegt dat men weer aan het werk moet
Omdat praten over werk gewoon niet fijn is
Omdat internet uitgevallen is en men nu niet meer op msn kan ouwehoeren, dus doen ze het maar gewoon zo

Ik noem maar even een paar redenen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk is het voor mensen te mooi weer om te werken. Ze kunnen geen vrij nemen en compenseren dat door op het werk zo aangenaam mogelijk de tijd door te komen: lekker kletsen dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn ook mensen die tijdens werktijd hun tijd verspillen aan websites zoals goeievraag.nl ;-)

Opzich denk ik dat het niet zo erg is, meestal lul je veel als je weinig te doen hebt en doe je veel als je het druk hebt. Zo werkt het voor mij in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommigen onder ons kunnen multitasken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral dee vrouwtjes van de Homa Sapiens Sapiens kunnen dat !! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Homo Sapiens
Omdat ze een Bore-Out hebben.