Welke instellingen helpen gepeste kinderen die door het pesten suïcidaal zijn geworden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik zou hiervoor contact opnemen met de plaatselijke GGD. Deze hebben jeugdartsen en begeleiding in dienst. Deze zullen je hierbij kunnen helpen, zo niet, weten hun precies naar welke specialist ze je door moeten verwijzen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga naar de huisarts en vraag een doorverwijzing naar het GGZ voor psychologische hulp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vraag was welke instellingen helpen. Je moet via het huisarts een doorverwijzing krijgen om bij het GGZ geholpen te worden.
Het antwoord is dus ; het GGZ, maar je hebt ook de huisarts nodig, anders kan het GGZ je niet helpen.
GGZ, psychologen, psychiaters etc.

Als een kind echt suïcidaal is dan is gedwongen opname misschien het beste. Je mag iemand volgens de wet gedwongen laten opnemen als dit is om diegene tegen zichzelf te beschermen.