Wat kan je doen tegen racende fietsers?

Waar ik woon in België is veel mogelijkheid tot recreatief wandelen. Mooie wandelwegen waar auto's verboden zijn. Maar je mag er wél fietsen. Daar heb ik geen probleem mee, men belt en je gaat even aan de kant. Maar van racende fietsers ben ik soms echt bang. Ze bellen ook soms wel, maar ze rijden zo snel dat je niet eens de kans krijgt om opzij te springen. En owee, als ze dan even moet afremmen, dan schelden ze je de huid vol. Wie heeft daar ook last van? En hoe pak je dat aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je bij het lopen rekening houdt met de achterop komende fietser en zorgt dat ze er altijd langs kunnen, is er geen vuiltje aan de lucht. Dus niet met drie man de hele weg versperren en dan plots opzij moeten springen.

We leven met veel mensen op een klein stukje aarde en moeten elkaar de ruimte voor een hobby gunnen. Ik heb bijvoorbeeld mijn hond getraind om in het bos te gaan zitten als er joggers en paarden aankomen. De joggers hoeven dan niet uit angst voor een hondenaanval hun tempo te verlagen en paardrijders hoeven niet bang te zijn dat mijn hond onder de hoeven komt. Rekening houden met elkaar, dan heb je geen andere oplossing nodig.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wandel meestal alleen en heus wel aan de kant van de weg hoor. Het zijn de racefietsers die vaak met 2 of 3 zijn.
Cryofiel
12 jaar geleden
Dan kunnen die fietsers er dus makkelijk langs, dus wat is dan het probleem?
Even je hand uitsteken