Hoe nemen ze in t buitenland de telefoon op ?

In Amerikaanse films zie ik mensen de telefoon opnemen met weinig meer dan ‘Hello’. Zijn Nederlanders de enigen die ‘met…’ en dan hun naam zeggen wanneer ze de telefoon opnemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
leuke vraag! plus.

Antwoorden (4)

Italianen beginnen met "pronto" en wachten verder af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat betekent pronto? Ps. Leuke vraag!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pronto betekent snel of vlug (en nog een paar varianten die daar ook op neer komen). Binnen de context van de vraag kun je het ook beschouwen als "hallo". Ik zie die minnetjes en vraag me dan af waar die vandaan komen, want Italianen zeggen dit gewoon echt als eerste woord als ze de telefoon opnemen, en dat is toch de vraag.
In Engeland zeggen ze ook hun naam.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En soms ook nog hun hele telefoonnummer erbij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en hun 'zelfbenoemde' functie in huis....
Kristal
11 jaar geleden
:-)), + voor het maffe filmpje.
in franstalig belgë
neem je de telefoon op met: álo ?
andere kant antwoordt: álo!
jij; álo, oui ?
andere kant: álo, ici, (en dan zeggen pas wie er belt!) :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat viel mij ook op.
Als ik mijn canadese vriend opbelde nam hij ook alleen op met: Hello?
Toen ik hem daarnaar vroeg zei hij dat het de gewoonte was in Canada om zo op te nemen en dat men dan verwacht dat degene die belt zijn/haar eigen naam noemt.
Dus bijvoorbeeld: This is Kristal, do I speak to mr. ?
Tenzij je stem direct herkent, dan worden er helemaal geen namen genoemd, of alleen door de beller.

Dus het kan nogal verschillend zijn blijkbaar.
Hij vond het vreemd dat wij opnamen en onmiddelijk onze naam zeiden. Zo zie je maar weer ;-)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
eigenlijk is het ook een vreemde gewoonte, als jij iemand belt, stel jij je eerst voor, zodat diegene die gebeld wordt, weet door wie hij/zij gebeld wordt, het is net als zomaar bij iemand binnenlopen, dat doe je ook niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
precies, ik vind het zeker logischer dat de opbeller zich voorstelt, degene die opbelt zal toch moeten zeggen wie hij is en wie hij wil spreken ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het vervelende alleen is dat het zo vreemd is om te vragen of je x mag spreken terwijl je niet weet of je x aan de lijn hebt.
Kristal
11 jaar geleden
Met jullie eens Crea en Jodokus.
En Pelle, het is toch niet vreemd om te vragen: Met Kristal, spreek ik met...? (vul maar in). Voor mij is dat ook logischer dan wij doen :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, wij doen het hier zo dus ik vind dat helemaal niet logisch. Ik vind het gek als bekenden aan mij moeten vragen of ze met mij spreken!
Kristal
11 jaar geleden
Als het een bekende is herken je de stem wel, dus dan hoef je het niet te vragen. Ik vroeg natuurlijk ook niet of ik met die vriend belde als ik hem belde.