Is het onbeschoft om aankomende dagen zo min mogenlijk handjes te geven?

Feest vanaf 12 uur vannacht, iedereen morgen en de rest van volgendeweek iedereen een handje geven, 'k hou der helemaal niet van. Mag je het perongeluk zo veel mogelijk vergeten of is dat onbeschoft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Sommige mensen zullen dit onbeschoft vinden.

Je kunt ook bij binnenkomst roepen "Iedereen een fijn nieuwjaar gewenst!" en dan juist geen handen geven.
Zo beledig je (bijna) niemand zonder dat je verplicht bent handen te geven.

Als je verkouden bent kun je ook even in je handen hoesten en zeggen 'ik geef even geen hand als je het niet erg vind.' Dan worden mensen zelfs blij dat ze geen hand van je krijgen (;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee hoor, heel goed, je kunt er alleen maar ziek van worden...

Ik vind het onbeschoft om zo veel mogelijk handjes te geven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat mensen het idd onbeschoft zullen vinden maar ja als je een huis binnenkomt waar 30 mensen zitten en je moet die allemaal een handje geven? Dan zou ik ook gewoon in het openbaar zeggen.