Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In West Afrika Freetown heeft men een heel lage economie,en de inkomens van de mensen is hierdoor heel laag.Hoe kan hierin verandering komen?

Hier gaat het wel degelijk op vlak van economie,werk en mensen die inkomsten nodig hebben.Werk is er bijna niet,en inkomsten blijven uit.Wat kan men hieraan verhelpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
488

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het antwoord op deze vraag is niet eenduidig. Het probleem wordt namelijk door meerdere factoren in stand gehouden. De twee meest prominente problemen in mijn ogen:

1. Concurrentie door Europese, Aziatische en Amerikaansemarkten.
Om binnen de eigen markt lage prijzen te kunnen garanderen, importeren Europese, Amerikaanse en ook Aziatische bedrijven alleen voor extreem lage prijzen of tegen hoge exportkosten Afrikaanse goederen. Hierdoor komen gezonde en eerlijke bedrijven niet van de grond.

2. Corruptie binnen de eigen politiek en het eigen marktwezen.
Waar mensen lage inkomens hebben, kun je er donder op zeggen dat er een kleine groep extreem rijken is. Dit is in veel Afrikaanse gebieden het geval, waar exportbazen de dienst uitmaken en voor lage lonen hun goederen laten oogsten, bewerken of produceren.

Oplossingen:
Een goede oplossing wordt momenteel door Chinese investeerders toegepast. Anders dan Europa en Amerika, die de eigen markten willen beveiligen tegen Afrikaanse concurrentie, investeert China juist in Afrikaanse werknemers. Ze bieden hun omscholingen/cursussen en hevelen delen van hun productieproces over naar bijvoorbeeld het gebied rond de Kongo-rivier, zonder dat het daar gaat om het uitbesteden van lagelonenarbeid. Hierdoor worden Afrikaanse gebieden juist zeer kansrijk en economisch sterk en stabiel. Het voordeel van China is ook groot: ze verzekeren voor zichzelf een handelspositie met het Afrikaanse land in kwestie. Dat voordeel is zelfs zo groot, dat China voor het eerst in de geschiedenis erin is geslaagd Europa voorbij te streven wat betreft de importopbrengsten van Afrikaans geproduceerde goederen.

NB: Ik ben geen expert op dit gebied. Wat ik begrijp van de situatie heb ik geleerd door mijn persoonlijke interesse in de Afrikaanse ontwikkeling, in combinatie met wat ik op het nieuws, in kranten en op het internet heb vergaard.

Groetjes,
Amfi
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding