Dat is toch de sport om dat te doen, vooral mannen doen dat... Maar vrouwen durven dat ook tegenwoordig...

Het is spannend om te doen...

Toegevoegd na 16 minuten:
En als je eruit ziet als op je avatar, dan kijken ze je niet eens stiekem aan ook nog...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor je toevoeging +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, vanwege de toevoeging ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echter, 't is Adriana Lima.
Dat doen ze alleen als ze een oogje op je hebben.
En waarom dan stiekum... Omdat ze te verlegen zijn om naast je te gaan zitten en je de vraag te stellen of je mee uit wilt gaan.

Toegevoegd na 5 minuten:
@Cindy:
Misschien onbewust? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor. Niet alleen om die reden.ik gluur ook naar mensen op wie ik geen oogje heb :-)
Vrouwen willen er altijd mooi en aantrekkelijk uit zien, als dat dan resultaat heeft, vinden ze het vervelend, zeggen ze.
Maar daar geloof ik niets van, daar doen ze het toch voor.
En als jij het meisje bent van je avatar, dan hoef je niet eens je best te doen er mooi en begeerlijk uit te zien.
Wees er blij om en glimlach terug, geniet van het leven, je bent maar een maal jong.
En ja, die mensen die stiekem kijken, die willen verders ook niets meer van je, kijk ze vol vertrouwen terug, zonder met je ogen te knipperen en wees blij dat je er zo mooi uit ziet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen kijken is leuk en vooral kijken mensen die er leuk uit zien of speciaal en om geen confrontatie aan te gaan gaan mensen stiekum kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn al wat oorzaken genoemd.
Ik wil er een aan toevoegen.
Pas op je beurs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat heb ik ook altijd ik heb altijd de neiging om naar mensen te kijken in een trein of bus je bent vaak geïnteresseerd wat ze aan hebben wat ze doen en met wie ze zijn bijv. als je een leuk iemand in de bus ziet ga je er ook de hele tijd naar zitten staren je bent gewoon geïnteresseerd in die gene
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wat je zelf projecteert. Het is niet vreemd om te kijken naar mensen in de trein of bus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze kijken stiekem omdat ze bang zijn dat ze anders een boze of vernederende opmerking van je krijgen, en ze zich dan daarvoor moeten schamen als andere reizigers dat horen.

Of ze kijken stieken omdat hun partner die naast ze zit het niet mag merken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is precies het zelfde als je met de auto in de file staat dan zoeken de mensen ook oog contact en om de omgeving te verkennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we uiteindelijk sociale dieren zijn.En die willen graag weten wat er aan soortgenoten om zich heen bevindt. Helaas is het in onze maatschappij niet meer aanvaarbaar om dat open en bloot duidelijk te doen door op iemand af te lopen te ruiken en voelen. Dus moeten we gaan kijken. Echter, iemand gedurende lange tijd aankijken is vanuit gedragsoogpunt gezien itimiderend en aggressie opwekkend. Omdat we dat juist niet willen, onderdrukken we de aandrang om lang naar iemand te gaan zitten kijken. En dan kom je vanzel bij het steelse blikken werpen.

Natuurlijk zit daar dan weer een deel bij: Hoe interessant ben je? Ben je een mistfit, dan trek je meer aandacht, en ook als je toevallig een erg aantrekkelijk uitiend persoon bent trek je extra aandacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mensen kijken niet stiekum aan in de bus maar jij ervaart het zo dat ze je stiekum aankijken,als mensen kijken is daar niets stiekum aan,ze moeten toch ergens naar kijken,en de vieze vloeren en wanden met grafitie zijn nu eenmaal minder leuk om naar te kijken dan de mensen om je heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je aandacht optrekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat een gezicht de meeste aandacht trekt. Het is een oerinstinct waardoor we kunnen bepalen of we ons in een veilige situatie bevinden. Agressieve gezichten trekken trouwens de meeste aandacht en worden het snelst herkend. Autoproducenten maken hier gebruik van door de koplampen een beetje boos te laten kijken

Toegevoegd na 2 minuten:
Of ze willen met je sjansen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit verveling.
Of men vindt je mooi.
Maar willen niet dat jij merkt dat je beloert wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kijk altijd heel opvallend, maak je geen zorgen. Maar je zit op elkaar he, in zo'n trein. Op straat zou je nog ff weg kunnen lopen maar gaat hier niet natuurlijk. Dus dan maar stiekem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het onbeleefd is om een onbekend iemand vanaf 1 meter of minder aan te kijken. Dat wordt door mensen als bedreigend ervaren, en daarom wendt men zijn blik af, als de ander hierop reageert.
Klaarblijkelijk is het interessant om naar je te kijken, dus dan moet dat verborgen oftewel stiekem.