Hoeveel invloed zou de media hebben, op de sexuele voorkeur van vrouwen in verscheidene type mannen?

Toegevoegd na 1 minuut:
*ik ben een extra n vergeten in de titel volgens mij.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Niet of nauwelijks. Vrouwen kijken meer naar. Hoeveel potentie heeft een man zodat hij minimaal 7 jaar kan zorgen voor mijn ( ons) kind.
Uiterlijk heeft niet zoveel te maken, met de keuze. Het gaan meer om gedrag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mee eens, met uitzondering van het feit dat de media ons wel degelijk in ons gedrag beinvloeden. Dat dit gedrag dan NIET geborgd wordt in ons on- en onder-bewuste is waar en zal nimmer kunnen worden erkend. Daar staat tegenover dat maatschappelijke gedragingen worden aangenomen vanuit cognitie.
Weinig.
De voorkeur voor bepaalde types mannen (en vrouwen) wordt vooral ingegeven door de omgeving en de cultuur. Natuurlijk is die media ook een stukje uiting van cultuur, en zul je dus 'populaire' types vaker zien, maar waar mensen uiteindelijk op vallen, is een veel ingewikkelder verhaal en een breder vraagstuk.

Overigens is zowel bij mannen als bij vrouwen uiteindelijk het uiterlijk niet het enige / belangrijkste doorslaggevende argument voor de keus van een partner. Er spelen gelukkig ook andere overwegingen mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh, vele vele malen meer. 90 % ?
Maar een one-night-stand is geen vaste-partner-keuze.
Daar heb ik het wellicht teveel in gezocht.
Maar niet alle vrouwen valen - ook als het puur om de seks gaat - op hetzelfde type man. Sterker nog, voor one-night-stands en vaste relaties zoeken vrouwen vaak totaal verschillende (types) mannen uit. Iets wat leuk is voor één nachtje is zelden of nooit 'marriage material". Geldt dat omgekeerd (voor mannen bij vrouwen) niet net zo ?
Media kunnen een hype veroorzaken. Als zodanig is het mogelijk om een bepaald type man (cognitief) aantrekkelijker te maken dan een andere type. Let wel: de uiteindelijke partnerkeuze wordt niet vanuit visuele waarneming gemaakt. Zo dit toch wordt gedaan is de kans op verbreken van de relatie het grootst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is een theorie dat men in de vroege jeugd een 'liefdesmal' ontwikkeld van een ideale partner. Dit zou dan worden opgeslagen in het onderbewuste Hoe meer een persoon ontmoet in de volwassenheid lijkt op deze onbewust opgeslagen ideale partner, hoe makkelijker men verliefd op deze persoon zou kunnen worden. In dat geval zou de media dus weinig invloed hebben op voorkeur.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of misschien ook wel, als de liefdesmal wordt ontwikkeld door het kijken naar personen op bijvoorbeeld de televisie in de vroege jeugd.