Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke plek biedt het meest beschutting, met deze kou, 's nachts voor een dak- en thuisloze?

Zie ze regelmatig lopen, dak- en thuislozen of zwervers. Niet meer welkom bij het Leger des Heils of geen geld voor een opvang 's avonds.
Waar slapen ze in deze kou 'snachts? En wat zou de beste beschutte plek voor ze zijn?
Vroeg het me gewoon af...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als ze geluk hebben worden ze ingeloot bij het leger des heils.
Als ze minder geluk hebben, dan slapen ze ergens waar men bezig is met bouwen, nieuwbouw of slooppanden, of een schuurtje kraken. Soms zetten ze een tentje op een beschutte plek neer.

Wist je trouwens dat men vaak ook moet betalen voor een slaapplek bij het leger des heils.
Ik geloof iets van 3,50.
En dan vroeg er weer uit natuurlijk, geen pretje nu!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Ha, die Vlinderr;

Een slimmer zwerver die niet meer elders terecht kan gaat naar Schiphol of laat zich opsluiten in een winkelcentrum.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij dicht op elkaar staande huizen (in gangpaden).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indien aanwezig, zie je ze in grote steden in de winter altijd op de luchtroosters van de metro. Een verstandige keus.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Nou, met dit soort weer zijn ze écht wel welkom bij het Leger des Heils en bij andere nachtopvang voor daklozen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, helaas niet altijd. Ze zijn erg streng daar en het kost geld. Mensen zonder geld zijn niet welkom, evenals mensen met een verslavingsproblematiek. Mits ze zich aan de regels houden.
Daarnaast zijn de meeste opvangplaatsen overvol... dus lang niet altijd plaats.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat zo? Dan is dat een slechte zaak!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het ook... een vroegere kennis van me was een tijdje dakloos... was altijd moeilijk om een goede plek te vinden.
Ik weet dat ze hier in rotterdam wel welkom zijn in de opvang..die is zelfs langer open dan normaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
welke opvang in Rotterdam?
leger des heils zit vol., andere opvang ook.
noem een adres alsjeblieft, want hele nachten treinen is ook niks
schiphol is ook een goed adres
Bij ons hier zijn er naar mijn weten 2
Die mogen slapen bij een boer in de schuur, in ruil daarvoor regelmatig een klusje doen bij de boer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een plus voor de boer +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor mij ook een + voor de boer, er moeten meerdere mensen zijn die dit voor de medemens aanbieden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en dan 'smorgens erachter komen dat de lui die jij onderdak hebt gegeven meteen je spullen gejat hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zullen best wel rotte appels tussen zitten, maar dat is niet alleen bij daklozen. Zorg er gewoon voor dat de schuur leeg is en hooibalen in staan zodat ze comfortabel kunnen liggen. Op die manier kunnen ze ook niets stelen. Een deken o.i.d. hebben de meeste wel en ze moeten natuurlijk al blij zijn met deze warmere schuilplaats.
Ik zeg je daar waar ze slapen is het het comfortabelste... Dat weet ik zeker... Zij die geen onderdak hebben, gebruiken hun hele dag om het beste onderdak te vinden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ja maar denk je dat ze een betere plek zullen vinden dan mij waterbed(verwarmd) met heerlijke dekens ? Dat vindt een zwerver buiten niet hoor. En ze zijn de hele dag bezig met eten regelen, en geld bedelen. en dan hebben ze geld kopen ze er bier van..
Deze mensen zijn met deze vrieskou eerder welkom bij dit soort opvang huis (weliswaar tegen een kleine vergoeding).
Er werd al gezegd dat ze op luchtroosters liggen, maar zijn waarschijnlijk zijn ze ook te vinden onder bruggen, in trappenhuizen en wellicht ook wel achter containers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik zwerver was dan zou ik proberen in een leegstaand huis of schuur te komen
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Ik denk dat ik zou proberen in een bos te komen, met wat takken een dakje maken, sneeuw erover en dat is prima beschut! Maar ja, hier in de buurt zijn veel bossen, ik denk dat het in hartje Amsterdam lastiger zal worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik een zwerver was zou ik

hmmmzz..

Ik d8 even snel antwoord geven, maar die arme mensen kunnen gewoon nergens heen...

ze worden meestal kraker en gaan met ze alle warm tegen elkaar liggen in een krakerspand.

Toegevoegd na 3 minuten:
NATUURLIJK ONDER BRUGGEN OOK WEL MET ELKAAR:

Toegevoegd na 6 minuten:
als laatste zitten ze veel bij luchtroosters.
Omdat die veel warme geven:
http://gebedsbroeders.nl/media/files/image/zwerver2.JPG
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou een klein (nietszeggend) vergrijp plegen, zodat ik opgepakt wordt en in de gevangenis neergezet wordt. Gratis onderdak, eten en recreatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een grote kartonnen doos met kranten .. pff ik moer er niet aan denken ,Ik hoop dat ze allemaal opgevangen worden door het leger des heils.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoog Catarijne is een goed plek voor die mensen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding