Wat kan je doen tegen treiteren?

Twee vrouwen die ik ken worden in en om hun huis getreiterd door wat opgeschoten jeugd omdat ze lesbisch zijn. (een stel dus) Ze hebben de politie al gebeld, die doen niets. Wat kunnen ze nog meer doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

(geschreven in Je-vorm om de zinnen wat korter te houden) Ik weet natuurlijk niet hoe oud de jeugd is; ik ga uit van middelbareschool leeftijd. Het is vaak echt kicken om anderen lastig te vallen. Persoonlijk aanpakken is daarom het indrukwekkendst; als slachtoffer lef tonen is 'boemtsjakkielauw'. De meest acceptabele vorm van dit soort gedrag aanpakken is er direct op afgaan. Gezag uitstralen, hen bedreigen of jezelf van hen afkeren werkt averechts. Je kunt ze eerder vragen stellen of een aanbieding doen (geen geld, maar bijvoorbeeld een voetbalclub suggereren, chips delen of goeie hangplekken met ze bespreken). Vraag (het liefst in deze volgorde) waarom ze in je buurt rondhangen, wat voor hobby's ze hebben, of ze zelf al verkering hebben, en dat je het echt vervelend vind wat ze met je doen. Jeugd heeft onvolgroeide hersens en is zeer flexibel wat betreft meningen en vrienden: daardoor zijn ze heel gevoelig voor beloningen en bijna niet voor straf. Schroom niet om te overdrijven met je verhaal maar blijf geloofwaardig. Toon interesse in hun problemen > het lijkt me duidelijk dat zij zelf ergens mee kampen, want aan jullie kan het niet liggen. Zij zijn waarschijnlijk makkelijker te bereiken door hen hun eigen verhaal te laten vertellen. Luisteren is namelijk ook lastig op deze leeftijd. Een gesprek aanknopen is lastig wanneer ze je herkennen. Ga liever (alleen of allebei, alleen lijkt me veiliger) op hun vaste plek staan voordat zij daar zijn. Hopelijk komen ze dan een voor een, dan is het makkelijker om een gesprek te beginnen. Wees rustig en laat merken dat je ze vertrouwd, maar dat je grenzen hebt. Als dit te confronterend is kun je eerst overleggen met een maatschappelijk werker, iemand met zelfvertrouwen en overwicht of iemand die hier ervaring mee heeft. De politie houd zich hier namelijk inderdaad niet mee bezig. Loop in ieder geval niet rond met zorgen! Er is een oplossing, en geniet er vooral van om er aan te gaan werken en om die mensen te leren kennen! Het is namelijk echt een kick voor je zelfvertrouwen en leefkwaliteit.

Weerbaar worden, een les voor beiden... Die jeugd leert hen weerbaar te worden, waarom kun je het niet positief zien... Dan voelt het al heel anders... En ze zijn niet weerbaar, dat had die jeugd al gezien... Dus wordt weerbaar... Toegevoegd na 14 minuten: De Politie doet er niets aan staat er, dus wat kunnen ze nog doen, NIETS DUS... dan is die optie van mij toch een charmante, als je niets meer kunt...

De moed te hebben om eens met die jongens in gesprek te gaan .

Gewoon blijven negeren , of er 1 op ze donder geven. Als ze verhuizen zijn ze meteen al hun zorgen kwijt. Toegevoegd na 6 minuten: Of zorg dat een grote oom of paar neven. die jongens zwaar aanspreekt. Je moet met deze nieuwe jeugd, laten zien dat je actie onderneemt en niet bang bent. Toegevoegd na 9 minuten: Zijn het buitenlandse jongeren ?

Negeren en bij wettelijke overtredingen bewijs verzamelen en naar de juten gaan. Maar voor zo veel mogelijk negeren.

Jammer dat dit steeds vaker voorkomt. Misschien is het een idee om de ouders aan tespreken maar vaak negeren de jongen dit toch. Schande dat de politie hier niks aan doet. Verhuizen lijkt me echt een laatste optie.

.Gewoon een gesprek aangaan en als dat niet helpt ''negeren''.En als dat nog niet helpt een stel vrienden/vriendinnen optrommelen en eens kijken of die jeugd wel echt zo dapper is als er ook een groep tegenover hen staat.

Zoals cryofiel zei: kijken of je kan praten met de ouders. Als je weet wie dat zijn... Of kijken of er andere mensen zijn die invloed op hen kunnen uitoefenen: begeleiders van hun jeugdhonk, iemand als een imam als dat van toepassing is... misschien zijn er wel mensen bij die hen eens willen aanspreken op hun gedrag. In sommige wijken in grote steden heb je straatcoaches, en op veel plekken denk ik ook wel iets als jeugdwerk of buurtwerk ed. Misschien kan je naar zo'n organisatie toestappen en kijken of zij er wat aan kunnen doen, hen kunnen aanspreken erop. Als het een buurt is met veel sociale samenhang, als er buurtavonden zijn oid om problemen in de buurt te bespreken, kan je het daar voorleggen en kijken of je met zn allen samen iets kan doen. Sterkte in ieder geval!

Helaas zal hier negeren niet werken, ze blijven w.s. doorgaan, want het is toch wel stoer ofzo. Met de wijkagent gaan praten, deze kent de buurt. De wijkagent kan samen een gesprek met hun en de treiteraars (en ouders) aangaan. En indien het steeds verder gaat, indien een huurwoning dan de verhuurders vereniging erbij betrekken, hun hebben ook bemiddelaars, die je verder kunnen helpen.

hier ook mee gemaakt de vrouwen negeerde ze maar werd alleen erger , zal naar de jongens gaan en vragen of ze weten of zij homo of bisexueel zien ,als ze raar opkijken door gaan helpt het niet de politie inlichten .Sterkte met die oneerlijk strijd

Ik zou nog eens met de politie spreken, zij móéten hier iets mee doen als u aangeeft hier hinder van te hebben. Lees het kopje "politie" in mijn bron. (Ook eventueel andere tips die op deze pagina staan kunnen helpen). Van praten, tot dagboek, tot politie tot advocaat. Ik wens ze in iedergeval veel succes,ik weet niet hoe het is, maar ik weet wel wat het is om weg gepest te worden. Dus heel veel succes voor ze! ps. de bron gaat over buren overlast, maar bepaalde stukken zijn van toepassing op dit verhaal.

Bronnen:
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/socia...

Naar de Gemeente gaan COC benaderen Melden bij discriminatie zie bron

Bronnen:
https://www.discriminatie.nl

Het enige wat men dan kan doen is een advocaat maar een kort geding laten doen.

Probeer er achter te komen wie die jongens zijn en waar ze wonen. Ga dan met de ouders praten èn met de buurtbrigadier. Deze is er juist voor dit soort wijkproblemen en kent vaak ook de gezinssituaties van die jeugd beter. Als ze dan nog doorgaan is het een kwestie van op 'heter daad' betrappen, zodat ze opgepakt worden en naar HALT gestuurd. Soms lukt niets en zullen die vrouwen helaas moeten verhuizen zoals bijv. in Utrecht is gebeurd. De pester wordt dan beloond... gaat vrolijk een ander slachtoffer zoeken...en weet zich onaantastbaar.

Bronnen:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/198941

Iemand die sterk in zijn schoenen staat, durft men niet meer te pesten. Mijn idee is dat het stel zich nog afzet tegen een norm. Dat ze naar anderen kijken of ze worden geaccepteerd. Misschien dat daardoor hun gedrag een beetje wordt overdreven (net zoals nichterige homofielen). Dat zij hunzelf niet meer zijn. Een advies is om een gedachte aan te nemen als: Als wij geen problemen hebben omdat we lesbisch zijn, waarom zou een ander dat dan wel hebben. Zorg dat je sterk wordt in jezelf. Dat je ook jezelf accepteert. Dat je niet meer hoeft te kijken naar anderen of zij je accepteren. ----- Dit is een vrij controversieel antwoord. Wat vooral gericht is op het stel zelf. Maar in mijn optiek begint alle verandering bij jezelf. En kan je alleen maar jezelf veranderen. De wereld veranderd dan wel mee.

Als je eenmaal begrijpt waarom ze treiteren en hoe ze dat aanpakken, is het niet moeilijk om hun 'lol' te saboteren. Meestal door negeren. Als je niet reageert als verwacht of gehoopt, of je er zelfs vrolijk over maakt, is de lol er snel af. En daar dat simpele dom-volk over het algemeen niet veel doorzettings- of concentratie-vermogen heeft, stoppen ze er wel mee. Of niet, maar als je het negeert, dan worden zijn er wel moe van en jij niet....

Waar de politie niet kan helpen, kan de journalistiek dat soms wel. Als dit geval op tv komt zal heel Nederland er schande van spreken.

Behandel mensen zoals ze jou behandelen, maar dan beter. Dat zal ze leren.

Gewoon elke keer melding maken van dit gedrag bij de politie het is misschien frusterend dat ze niet meteen iets doen maar ze nemen het zeker mee. het lijkt me dat dit soort opgeschoten jongen zich puur uit verveling of stoerdoenerij zo gedragen. melding maken maar verder er niet op reageren. gegevens verzamelen desnoods foto,s .video nemen. dan heb je wat te melden en ik vermoed dat dat ze meer afschrikt dan een gesprek of anderzins aanspreken.

Het beste lijkt me, is letterlijk negeren. Elke keer dat je reageert op deze jongens ervaren ze dat als beet hebben. Laat zelfs niet merken dat je ze opmerkt. Ik geef toe het vereist stalen zenuwen om dit vol te houden. Op den duur houden ze op.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100