Wordt Alfred J Kwak ook in Duitsland uitgezonden?

Er zijn verwijzingen naar de WO-II. Dolf ->Adolf, Kraaienpartij -> NSDAP, Dolf is rechtvaardig -> Heil Hitler. Hoe zit dit? De worden die afleveringen daarvan daar niet uitgezonden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Nou, Alfred Jodokus Kwak werd wel in Duitsland uitgezonden (als een van de eerste landen buiten NL). Je verwijzing naar evt fascistische elementen is in het origineel niet bekend. Maar wat de huidige "Braune" zich willen identificeren met A.J. Kwak is slechts voor ingewijden een klaarblijkelijkheid.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Alfred_Jodocus_Kwak
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb op Youtube die hele serie van ajk en de kraaienpartij ooit in het duits gezien, omdat de NL variant er toen nog niet op stond.

Het was zonder ondertitel, en op zijn gebruikelijke slechte duits nagesynchroniseerd, dus het leek me wel een echte duitse aflevering.

Alleen ik kan hem nu niet meer terug vinden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Toch nog gevonden...