Wat kunnen we het beste met 'kansloze jongeren ' doen ?

Er wordt veel gesproken over 'kansloze jongeren' in de pers. Jongeren die 'buiten' de maatschappij vallen en daardoor geen toekomst meer hebben. Een behoorlijke kostenpost voor de toekomst ...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het moment dat er geen kansen of keuzes meeer bestaan is het moment dat je dood bent. Nee, ik geloof niet in kansloos. Op het moment dat ik dit las moest ik denken aan een gedicht van Pail van Vliet. Ik drink op de mensen Die bergen verzetten Die door blijven gaan met hun kop in de wind Ik drink op de mensen Die risico's nemen Die blijven geloven Met het geloof van een kind Ik drink op de mensen Die dingen beginnen Waar niemand van weet wat de afloop zal zijn Ik drink op de mensen Van wagen en winnen Die niet willen weten van water in wijn Ik drink op de mensen Die blijven vertrouwen Die van tevoren niet vragen 'Voor hoeveel' en 'waarom' Ik drink op de mensen Die door blijven douwen Van doe het maar wel En kijk maar niet om Ik drink op het beste Van vandaag en van morgen Ik drink op het mooiste waar ik van hou Ik drink op het maximum Wat er nog in zit In vandaag en in morgen In mij en in jou Dus laten we met elkaar wat kansen creëren

Zorgen dat ze opleidingen kunnen volgen en aan projecten deel kunnen gaan nemen.

Het beste wat je kunt doen is ze een kans geven... Toegevoegd na 20 minuten: En als niemand dat kan doen, verbeter de wereld, en doe doe jij dat wel als jij het kan, geef ze een kans...

Niemand is kansloos,probleem is dat deze jongeren te belabberd zijn om aangeboden kansen te grijpen of er niet zelf actief naar op zoek gaan. Toegevoegd na 25 minuten: Ongetwijfeld is de vraag goed bedoeld, maar eigenlijk spreekt daar al een beetje uit dat het de samenleving is die actie moet ondernemen. Die houding maakt die zogenoemde 'kansloze jongeren' natuurlijk pas echt kansloos, want ze gaan achterover leunend liggen wachten tot de maatschappij ze de kansen op een presenteerblaadje komt aanbieden. Ik ben van mening dat dat de omgekeerde wereld is. Jongeren moeten zelf kansen zoeken, benutten en niet verprutsen. Dan is er geen enkele jongere kansloos. Het aanbieden van kansen en mogelijkheden moet we alleen doen voor mensen die door een geestelijke of lichamelijke beperking anders buiten de boot vallen, en dus niet voor de lamzakken.

Je kan ze altijd een kans geven, en ook goed begeleiden. Begeleiden met school en hoe ze met het dagelijkse leven het beste om kunnen gaan.

Je zou de ouders van die kansloze jongeren eens moeten motiveren, zodat ook zij hun handen laten wapperen. Goed voorbeeld doet goed volgen. Het ligt eerder aan het voorbeeld, dan aan de jongeren in kwestie.

Ik heb nog nooit gehoord van kansLOZE jongeren, alleen van kansARME jongeren. En mijn advies zou zijn leer ze de kansen te herkennen en leer ze geloven in zichzelf zodat ze een kans kunnen en willen (!) grijpen wanneer die zich voordoet. De volgende stap zou dan zijn om ze te leren nieuwe kansen te creëren voor zichzelf. Lijkt me leuk om daar eens een training voor te ontwikkelen (of bestaat dat al?)

Omarmen

Proberen toch nog iets er van te maken. Dat ze toch nog ergens kunnen werken.

Het is jammer dat ze "kansloos"genoemd worden IK vind het zo'n negatieve benadering .Vanuit een probleem in de thuissituatie hebben deze jongeren vaak een warm nest gemist ,dat is treurig. Deze jongeren zouden juist een stuk liefde moeten krijgen en vanuit daar structuur en regelmaat en dicipline in allerlei projecten kunnen gaan werken. Daar krijgen ze zelfvertrouwen door en merken ze dat ze de moeite waard zijn . Goeie vraag!

Deze jongeren van de straat cq criminaliteit af houden, hun vaak agressief patroon te doorbreken, rust in hun bestaan te brengen en ze ook nog de echte normen en waarden te leren waar velen over spreken, maar waar zo weinigen iets aan doen. Tevens proberen wij ze ook de basis principes van de auto en bromfiets techniek bij te brengen. daarnaast is het van groot belang dat de jongeren weer naar school gaan, of aan het werk.

als het kansloze jongeren zijn kun je niets doen ze zijjnn immers kansloos.

Volgens de minister naar New York laten gaan. Ik zou stellen verplichte stages in de dienstverlening.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100