Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zijn er mensen die 100% blind zijn geboren en roken?

...

Toegevoegd na 5 minuten:
oftwel, is roken aangeleerd gedrag c.q. (slechte) gewoonte door het te zien bij anderen...?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
969

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hahaha, die is leuk. Maar ja, ze zijn er. Mijn beste vriend vroeger was blind, en zijn broer ook, en beiden rookten. Extra grap : hun ouders rookten niet.

Toegevoegd na 56 seconden:
Ik heb zelfs shag leren draaien omdat hij dát zelf niet zo goed kon, alleen met een apparaatje, en daar wou hij niet mee gezien worden in de kroeg. Dus al een paar jaar voor ik zelf begon te roken, draaide ik shaggies voor hem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat roken waarschijnlijk veel te maken heeft met imitatie gedrag en het jezelf een houding willen geven. Niemand begint met roken omdat het lekker is, wel omdat het stoer is (was) en goed staat (stond).
Maar dit speelt bij blinden natuurlijk veel minder een rol omdat ze niet afgaan op wat ze zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, die zullen er ongetwijfeld zijn. Want een vriend kan een blinde een sigaret aanbieden, en na een paar keer is ook een blinde er gewoon aan verslaafd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik denk wel dat het kan maar ik denk dat niemand dat doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding