Hoe komen wij nederlanders eigenlijk 'over' in de rest van de wereld?Zowel in positieve als negatieve zin?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Ik heb al in verschillende landen/werelddelen gewoond maar in veruit de meeste landen vinden ze de Nederlanders maar een stelletje onbeschofte boeren.
Zeker in engels- en franstalige landen waar we denken zo goed met de taal mee te kunnen. Wat de meeste bij hun taallessen vergeten zijn zijn de fatsoens- en omgangsnormen in de betreffende talen.
vb. in het engels wordt het altijd zeer gewaardeerd als je 'please' zegt als je iets vraagt en in het frans goedendag (oid) zeggen doe je altijd met met de toevoeging van de persoon tegen wie je het hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

positief:
Heineken
Johan Cruijf
Deltawerken

Negatief
Sofdrugs beleid
De manier van omgaan met de NL antillen

Toegevoegd na 2 minuten:
paul verhoeven en Jan de Bont zijn ook positief voor ons NL beeld, BTW
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
softdrugsbeleid is positief! Plus tulpen, molens, Erasmus,
kaas, etc.
Volgens mijn vrienden in Costa Rica en Brazilie, : erg opgeruimd en netjes hier, zeer luxe, open mensen, maar altijd binnen, dat vindt men wel vreemd. Tot men hier langs komt ---->brbrbrbr! :-)

Toegevoegd na 47 seconden:
Oh! en we hebben NUL muzikaal gevoel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En toch is de nederlandse Dj scene de beste van de wereld.. Armin van Buuren, Tiesto etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt. Met muzikaal gevoel bedoel ik dat de Nederlandse muzikanten niet kunnen Jammen met bijvoorbeeld braziliaanse... alhoewel rowwan heze het wel heeft gedaan.
Maar over het algemeen worden nederlanders als houten klazen gezien met maar 1 beat, boenk boenk boenk boenk....
De rest van de wereld; daar zeg je wat! De Belgen hebben een heel ander oordeel als de Engelsen en de Duitsers en ga zo maar door. Er is geen eenduidig antwoord te geven op deze vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zal het waarschijnlijk niet lang duren voordat deze vraag word verwijderd:)
Antoni
14 jaar geleden
Genj, als je weet dat de Belgen een ander oordeel hebben dan de Engelsen en de Duitsers, dan kan je toch in je antwoord uitleggen wat die verschillen precies inhouden? Daar kan de vraagsteller wel wat mee!
Waar ik ook woonde ter wereld als ik zei dat ik uit Nederland kwam zeiden ze altijd: jullie praten altijd zo goed engels, verder begonnen ze over: molens, klompen, vrij drugsgebruik in het (volgens hen)"walhalla-amsterdam", tulpen, cruyff, heineken en het jongetje dat zijn vinger in de dijk stak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk als junkies (legale wiet) op klompen met tulpen in de hand en drop in de mond :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit schreef ik bij een soortgelijke vraag;
Dat zal erg afhangen van welke buitenlander je bedoelt. De Belgen zullen Nederlanders erg arrogant en grof vinden. Amerikanen, Engelsen en Zuid en Oost Europeanen zullen Nederlanders veelal neerzetten als linkse hippies uit Scandinavië. In het Midden-Oosten zullen ze ons moraaloos (als dat een woord is) vinden. In Azië vinden ze de gemiddelde Nederlander denk ik schaamteloos.
Bovenal denk ik dat een hele hoop mensen in de wereld Nederland nauwelijks kennen en dus ook geen mening hebben.

Heel veel mensen hebben geen benul van het bestaan van Nederland of denken dat we een provincie van Scandinavië zijn. Zij zullen dus ook geen mening hebben over Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Oostenrijk staan wij geboekt als nette en vriendelijke mensen zonder veel te klagen.
Duitsers (dus niet allen) hebben ze minder omdat deze vaak klagen over het appartement, valt tegen en staan bekend om hun grote mond..
In Spanje is dit hetzelfde geval. (dit omdat wij veel mensen uit Oostenrijk en Spanje kennen. Engelsen staan hier weer bekend om het vele drankgebruik en luidruchtig te zijn.

Het voordeel wat ik ook vaak hoor is dat wij vele talen spreken. En ons in het land proberen aan te passen aan de taal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij vinden de meeste mensen uit verschillende landen/werelddelen ons best oke! zo klein als ons landje ook is iedereen kent bijv. van Basten! ;) maar wat me ook opvalt is dat heel veel landen/werelddelen niet eens weten waar NL precies ligt dan zeggen Aaaaah Amsterdam! It's in Denmark, Sweden? or Germany?? Tja.........mmm hebben ze misschien ook wel eens een ander beeld over ons die niet helemaal terecht is? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk vinden Japanners ons Nederlanders ook erg direct! We zijn eerlijk, en drukken ons direct uit. Ook houden we onze contacten liever gescheiden. Als je een verjaardag hebt, nodig je alleen je familie uit en een afscheidsfeestje op je werk vier je met je collega's. In andere landen, zijn de mensen meer open, en vertrouwen ze elkaar sneller.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huh, nooit van gehoord

Toegevoegd na 23 seconden:
" "
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste verwarring vloeit wellicht voort uit aanvallen langs achter. Hier geldt nochtans hetzelfde, als u zonder draaien naast de tegenstander stapt (meestal als hij trekt) is de beweging positief, als u de greep begint met te draaien is de beweging negatief (al kan ook hier het onderscheid tussen binnen en buiten gemaakt worden). Een probleem hierbij is dat men vaak, om een greep positief te kunnen doen, toch eerst een klein beetje met draaien (al is het maar om te kijken wat er gebeurt). Een bijkomend punt van verwarring is dat negatieve grepen in ushiro waza meestal meer lijken op de normale positieve grepen. Bijvoorbeeld, als iemand u langs voor aanvalt, en u werpt hem achterover, is dat 9 op 10 keer met een positieve techniek, maar bij ushiro waza is dat meestal het gevolg van een negatieve techniek (waarbij u zich heeft omgedraaid)...