Wat zijn momenteel de meest positieve veranderingen die gaande zijn?

Ik wil graag goed nieuws horen, nieuwe stromingen en ontwikkelingen die goed zijn voor het menselijk voortbestaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Dat de VS eindelijk mee wil doen aan de klimaattop, en er nu zelf absoluut samen met China een akkoord mee willen.

Gezien dat de VS de grootste vervuiler van de wereld is, vind ik dit zeer positief.

Zodat ons wereldje in de toekomst er weer wat gezonder aan toe zal zijn hoop ik. Beter voor alles en iedereen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Door als mens positief te blijven,Je naaste te helpen en te steunen in barre tijden.Waar je kunt helpen altijd klaar te staan voor zover dat mogelijk is.De maatschappij is al erg individueel gericht.Je mag best bewust zijn dat als je kunt helpen waar nodig ,dat je er bent.Het hoeft niet groot te zijn .Al is het maar een arm om iemand heen die dat nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De verdergaande ontwikkeling van mensenrechten en het besef dat ze belangrijk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier wat zeer prettige doorbraken in de medische werled.
vind ik toch wel erg goed nieuws allemaal!!!!!

- http://www.nu.nl/gezondheid/2128219/mogelijke-doorbraak-ms-behandeling.html
- http://www.nu.nl/gezondheid/2128228/bevallingen-concentreren-in-aantal-ziekenhuizen.html
- http://www.nu.nl/gezondheid/2123883/universiteit-twente-verbetert-diagnose-malaria.html
- http://www.nu.nl/gezondheid/2124152/mens-mag-400-calorieen-per-dag-extra-eten.html
- http://www.nu.nl/gezondheid/2124878/patat-straks-iets-minder-ongezond.html
- http://www.nu.nl/gezondheid/2125695/stamcellen-bloed-navelstreng-ingezet-leukemie.html
- http://www.nu.nl/algemeen/1929165/enzym-achter-verspreiding-kanker-gevonden.html
- http://www.nu.nl/gezondheid/1794214/haaienbloed-mogelijk-wapen-tegen-kanker.html
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor sommige delen van Nederland verwachtte ze binnen 10 jaar een afname van de bevolking.
Als dat gebeurd gaan we naar een volkomen nieuw evenwicht in Nederland, die grote gevolgen kan hebben.
Helaas vindt niet iedereen dat een positieve ontwikkeling, maar alsmaar doorgroeien is dat zeker ook niet.
Het is een nooit eerder ervaren ontwikkeling voor ons land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde ook zo iets zeggen. +1
1) Niets blijft meer onder de pet, alles komt naar buiten...
2) Het einde van het ik-tijdperk... Bonussen worden gezien als diefstal en bedrijven gaan steeds meer op de morele toer en doen goed in het algemeen... Voorbeeld als je een pak luiers koopt van een niet nader te noemen merk, dan schenkt dat merk een gezondheidsbevorderende prik in een onbekend derdewereldland...
3) Reclame neemt zulke buitenproportionele proporties aan, dat ze zichzelf om zeep helpen, dus ook dat is een goede ontwikkeling...
4) de olieprijs stijgt zeer snel, dus nu is de vermeende recessie ten einde...
5) Patty Brard wil niet naakt verschijnen in de Playboy...
6) PSAS komt niet in het basispakket...
7) Kerstmis komt binnenkort 50 weken voor sinterklaas, goed nieuws voor ondernemers, omdat we veel verder vooruit gaan kijken economisch gezien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat punt 5 nog wel de belangrijkste is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja want dat zou 6 op de schaal van Richter betekenen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik word al bang bij de gedachte alleen.
Het einde van de recessie is in zicht!

En dat is maar goed ook, ik kan het woord kredietcrisis niet meer horen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Lavendel;

Er lijkt een herbezinnig op het allesoverheersende consumentisme te ontstaan en dat doet mij deugd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn buurman is trendwatcher. Volgens hem gaan we terug naar de jaren 70. Toen was het de trend om alles samen te doen. Hij noemt dit als reactie op het "ik"-tijdperk.
Als dit waar is zie ik dit als een positieve ontwikkeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan +1 voor je buurman als het waar blijkt te zijn.
- Oorlog wordt als abnormaal gezien, dat is voor het eerst sinds mensenheugenis.

- De vijand was *altijd* een groep mensen met tegengestelde belangen. Na het communisme en het rauwe kapitalisme en het bijna afgelopen rascisme (de naweeen duren altijd nog even, maar wereldwijd wordt het als iets slechts ervaren),
na eeuwen is de *gezamelijke vijand* de klimaatverandering en milieuvervuiling. Dat is gaaf!!

- De verspreiding van menselijke kennis kreeg een boost door uitvinding van:
het schrift (mensen hoefden elkaar niet meer te spreken om kennis over te brengen),
daarna een enorme vergroting daarvan (in aantallen, overbrugging van afstand en tijd) door de boekdrukkunst.
Ik denk dat nu het Internet en zijn zoekmachines wederom zo'n enorme boost van kennisontwikkeling en verspreiding geven (waaronder een heeeeeel klein beetje ook deze site:).

- De technische vooruitgang is enorm. We zijn het normaal gaan vinden, maar als er een eeuw terug een belangrijke uitvinding, met effect op enorme aantallen mensen, eens in de paar jaar gedaan werd, zo zijn er nu gewoon een paar van die uitvindingen per maand. We zien het niet eens meer, maar is er wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit weekend zag ik een bijzondere film,‘The Secret’. Aan het woord komt een breed scala van mensen, van psychotherapeuten tot razend succesvolle ondernemers, en allemaal zijn zij bereid tot het delen van een groot geheim: de Wet van de Aantrekking. In een notendop: datgene waar je aan denkt, komt naar je toe. Dus hoe meer je, zoekend naar een oplossing, nadenkt over problemen, hoe meer je ze over je afroept. De Wet van Aantrekking heeft nogal wat implicaties …
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo Lavendel,

bij gebrek aan aan positief nieuws van vandaag een vrolijk opbeurend liedje uit vroegere tijden met veel positief neiuws.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het meest positieve van deze tijd is, dat alles wat verborgen was openbaar wordt.
Ook de mens wordt bewuster.
Oude structuren en oude denkwijzen, zoals kerken en dogma"s verdwijnen langzaam naar de achtergrond, en een nieuw spiritueel tijdperk breekt aan.
We leven ook in een onrustig tijdperk, want nieuwe geboortes gaan ook met pijn gepaard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Steeds meer mensen komen tot de ontdekking dat minder vlees eten een oplossing is voor verschillende problemen in de wereld.

Maar er zijn ook mensen, die vrees lekker vinden.