Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (1)

Je weet zelf naar wie je berichten stuurt. Je ouders, collega's of vrienden. Verschillende mensen dien je op verschillende manieren te benaderen.

Daarom kan er nooit gesproken worden van een etiquette.
Je ouders spreek je misschien met u aan en als je sms afkortingen gebruikt dan begrijpen ze je zelfs niet.

Naar je vrienden kun je wel sms afkortingen gebruiken en is de sfeer wat informeler.

Naar je collega's stuur je alleen zakelijke berichten ook zonder afkortingen. (tenzij je collega's ook onderdeel uit maken van je privé leven)

Concreet: Elke situatie dient individueel bekeken te worden en ook zo benaderd te worden.

Toegevoegd na 1 uur:
Met de oprechte excuses wil ik een kleine rectificatie toepassen op mijn antwoord.

In zin 2 van alinea 2 heb ik het over "ouders die sms afkortingen niet begrijpen" Dit is natuurlijk een erg breed begrip. Wat er had moeten staan is: Het is goed mogelijk dat een deel van de ouders niet helemaal begrijpt wat men bedoelt en dat het om verwarring te voorkomen beter is om voluit te schrijven.

Mijn excuses nogmaals
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL Niels, nu moet ik toch ff ' ingrijpen'
Ik ben ook zo'n ouder met een whats-app groep voor mezelf en mijn zoons en ik begrijp alles prima !!!! ;-)
Prima antwoord +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Nelly, het spijt mij. Ik heb direct een rectificatie toegepast haha ;)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding