Is de mensheid in staat om alle dieren op aarde uit te roeien?

Zal vast wel kunnen, maar gewoon nieuwschierig

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat zou de ondergang van de mensheid betekenen. Dieren zorgen voor voedsel, bestuiving van planten en voor opruimen van afval.

Antwoorden (6)

Ja dat kan makkelijk, we zijn zelfs al goed bezig!
Onder andere de volgende dieren zijn door de mensen al uitgestorven:

Mammoet
Dodo
Manenwolf

En onderstaande staan op de rode lijst (zullen als we zo door gaan uitsterven)

Grote of reuzen panda
Siberische tijger
Veel vissoorten

Als de dieren allemaal uitgeroeid zijn (en waarschijnlijk al eerder) dan zal de mens ook uitsterven. Het een kan namelijk niet leven zonder het ander.

(denk aan de mug die opgegeten gaat worden door vogels, die door andere roofdieren worden opgegeten enz)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet t niet van alle dieren, maar de mammoet is zeker niet door de mens uitgestorven. Klimaatverandering is hiervan de oorzaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk! De mammoet is zeker niet door de mens om zeep geholpen :) Bedankt Jaank!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij hebben ze nog een manenwolf in diergaarde blijdorp ( of kan dat echt niet ?! )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whahah ik ben wel lekker bezig!
Manenwolven zijn gelukkig niet uitgestorven om toch mijn argument kracht bij te zetten hier onder een aantal WEL uitgestorven (In Nederland) dieren Tarpan
Lynx (uitgestorven in NL)
Eland (uitgestorven in NL)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De manenwolf staat inderdaad wel op de rode lijst. Ik schrok al toen ik je antwoord las! Het zou zonde zijn on die mooie beesten kwijt te raken!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt Searin. En er zijn al te veel mooie dieren niet meer!
Nee dat kan niet.

De zee bijvoorbeeld kan men nooit leegvissen. Die is zo groot dat er altijd vissen zullen overblijven.

Insecten zijn er in gigantische aantallen. Er zijn meer insecten op aarde dan mensen.
Die kan met nooit allemaal uitroeien.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin. Misschien kan je ze niet fysiek allemaal uitroeien.. Maar vernietig een paar grote belangrijke ecosystemen en dan moet het wel lukken op den duur.
Edraket
12 jaar geleden
Je mag op deze website antwoord geven of een reactie.
In je mening is niemand geinteresseerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen mening, dit is een simpele conclusie dat jij een fout antwoord hebt gegeven. Iets wat helemaal niet erg is, ik attendeer je er alleen op door middel van nieuwe inzichten.
Ik zie niet in waarom dat een mening zou moeten zijn ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad het is wel mogelijk!
Ja het kan makkelijker dan u kunt voorstellen, zelfs dieren die in zee leven zijn makkelijk om te laten "verdwijnen" echter zullen wij dat ook mochten we zoiets doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat zal niet lukken. Er zijn grote levensvormen (zoogdieren) maar ook vele kleinere levensvormen waaronder ook eencelligen. Het zal niet moeilijk zijn om de wereld met het leven zoals we die nou zien, onherstelbaar te vernielen, maar om alle leven te vernietigen is niet haalbaar. Er zal na vernietiging weer een andere soort tot ontwikkeling komen die domineert over de wereld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, want bijvoorbeeld watervlooien zijn piepklein en ook nog eens bijna doorzichtig. Je moet wel heel goed zijn, wil je die allemaal uit de oceanen kunnen vissen. Dit geld natuurlijk ook voor kleine insecten in de grond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die gaan vanzelf dood! als de dieren die watervlooien uitsterven gaan de vlooien dood omdat er te veel van komen en ze geen eten meer kunnen vinden
ik denk het niet,en wel om de volgende reden.
de mens is zelf een diersoort.stel hij heeft alle andere dieren uitgeroeid,dan moet hij zijn eigen soort nog. ok dat zal wel lukken,als we naar zijn gewelddadige geschiedenis kijken.maar dan komt het moment dat er nog maar en paar van de soort over zijn.ik denk dat ie dan terug zal schrikken voor de laatste definitive stap.