is het echt mogelijk om uit ''het systeem'' te verdwijnen?

met het systeem bedoel ik natuurlijk de samenleving ongeveer. iedereen weet dat als de overheid wil weten waar je bent ze je zo kunnen vinden. iedereen word elke dag in de gaten gehouden door de overheid. maar is het ook echt mogelijk om uit hun systeem te verdwijnen zodat ze je niet meer kunnen vinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Jazeker. Kwestie van een nep paspoort laten maken, via europa naar het zuiden reizen en via de bosporus Europa verlaten. Met je nep paspoort reis je vervolgens naar midden afrika en je begint daar onder wederom een nieuwe naam een nieuw leven.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ook binnen nederland lukt het wel. Uit eigen ervaring weet ik.. Ik sta in de boeken als niet in nederland woonachtig. Dat betekend dat er nu al 7 jaar geen updates van mijn gegevens in de basisregisters van nl zijn gemaakt. Zo weten 'ze' bv officieel wel dat ik getrouwd ben, maar kan geen gemeente ambtenaar het zien, laat staan de belastingdienst. Mijn vrouw was tot 6 maanden geleden nog financieel partner van haar ex, waar ze al 10 jaar weg is, en hoewel we hypotheekrenteaftrek krijgen kan de belastingdienst niet vertellen dat we een huis samen hebben.. De stapels papier die nodig waren om deze situatie op te lossen heb ik geweigerd, met een eenvoudig: Ik kan mijn werkgeven ook vragen geen belasting meer voor me in te houden, en dan verdwijn ik gewoon. Spontaan was alles over de telefoon op te lossen, een duidelijk teken dat ze bij Belastingkantoor Buitenland weten hoe slecht ze mensen kunnen vinden die niet gevonden willen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je zou je dood kunnen laten verklaren (herman in de zon op het terras situatie)
Werk alleen voor contant geld en betaal alleen in contanten
Of neem een andere identiteit aan, daarmee zit je dan ook weer in het systeem dus dat is niet handig als je er echt niks mee te maken wilt hebben, dus geen belasting betalen maar ook geen soc. voorzieningen ontvangen

Het kan wel maar het is wel lastig om aan een rijbewijs te komen, reisdokumenten etc. daar heb je toch een Burgerservicenummer voor nodig

Als de overheid iedereen zó zou kunnen vinden zou er geen crimineel meer los lopen wel?