Wat betekent een mobiele telefoon voor ons en de samenleving behalve een handigheid.

Doordat iedereen instant beschikbaar is kun je doormiddel van micro coördineren voortdurend iemand zijn situatie en plaats bepalen. De dooddoener die nog lang niet oud is “Hallo waar ben je nu?” is daar een voorbeeld van. Maar ook bijvoorbeeld de fotofunctie als een soort Intieme aanwezigheid dat en nieuw soort persoonlijk bewust zijn uitnodigt, kriebelt, en ons aandringt alert te zijn voor visuele nieuwswaardigheid. En van ons amateur fotojournalisten maakt. Is het formaat bijvoorbeeld een soort onderlinge competitie of dient het om het beter op te bergen of is het formaat misschien bedoelt zodat hij in je hand past?

Toegevoegd na 31 minuten:
De extra uitleg hoort niet bij mijn vraag, mijn vraag is "Wat betekent een mobiele telefoon voor ons en de samenleving behalve een handigheid."

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Controle en controle... De politie controleert ons, en de ouders controleren de kinderen en de kinderen controleren hun vriendjes, de bazen controleren hun werknemers enz enz...

En weet je de nieuwste trend door de telefoons, het nieuws wordt meteen on the spot verslagen als er een ramp gebeurd... Dat komt door die controle en die snelheid van leven, die het met zich meebrengt...

Het formaat is ook een argument naar anderen, hoe beter je mobiel is, hoe hoger jij op de peer-ranglijst staat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de jongeren is een mobiel duidelijk een soort van statussymbool. Wat voor een heb je en wat kun je er allemaal mee.
Voor heel veel mensen ook een fototoestel heb ik gemerkt.
De kwaliteit van die foto's is inmiddels ook redelijk.
Voor mij is het gewoon praktisch voorwerp waarmee ik anders dan vroeger vanaf bijna elke denkbare locatie kan bellen naar de rest van de wereld.
Handig en praktisch en zeker nuttig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Arie;

Voor veel mensen een verslaving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets, ik heb er geen een. Alleen als ik naar het buitenland ga, voor pech onderweg en zo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij een soort extra ledermaat... Kan en wil niet meer zonder!