waar bestaat het meest armoede en waar zijn de meeste sloppenwjken?

nou ik ben bezig met een vriendin een w.o. kaart aan het maken ik wou daar even het antwoord op hebben en toen dacht ik dat kan ik wel vragen aan goede vraag dat was het

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Vooral de sloppenwijken in Brazilië, Indonesië en Zuid-Afrika zijn bekend, maar ze komen ook veel voor in andere landen van Afrika, Zuid-Amerika en Azië. Nederland en België kennen geen sloppenwijken meer. Elders in Europa bestaan ze nog wel, bijvoorbeeld bij Napels (Italië) en Sevilla (Spanje).
Op deze plaatsen zal dan ook wel de meeste armoede bestaan.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet India niet! Ik snap wel dat je rijtjes kan blijven opnoemen, maar een van de meest spraakmakende niet-amerikaanse films van de afgelopen jaren was toch wel slumdog millionaire
Bijna volledig West-Afrika ,Oost Afrika , Centraal Afrika , De Hoorn van Afrika ,Haiti , Azië : Nepal , Vietnam , Cambodja , Laos , Bangla Desh ,Pakistan , Afganistan delen van India , delen van Indonesië, delen van de Fillipijnen {Mindanao en kleinere eilanden} , Jemen
Amerika :Bolivië , Peru en Equator
Oceanië : Papoea , Solomon Eilanden , Vanuatu ,Kiribati , Nauru , Tuvalu

Armere Europese landen , maar niet mundiaal gesproken : Oekraïne , Moldavië , Albanië , Georgië en Armenië en in mindere mate Turkije

Sloppenwijken heb je overal ...van Parijs (Bidonvilles) ,Napels , Cairo tot Rio de Janeiro , California ( Tent bewoners) .....vooral aan de rand van miljoenensteden : reden aantrekking van platteland , grond duur , huizen duur.
In West-Europa zijn de meeste verdwene
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat Brazilië de meeste en meest beruchte sloppenwijken kent.