waar haalt een inbreker zijn lef vandaan om in te breken?

ik heb eens 5 gulden gepikt, ik vond het zo moeilijk en had al 3 hartaanvallen voor ik het uberhaupt gedaan had. ik zou nooit op iemand anders terein durven komen als dat niet mag, laat staan een woning betreden om daar iets te jatten. waar haalt een inbreker dat lef vandaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie foto! Je bent echt de laatste loodjes aan het dragen.. :-)

Het beste antwoord

Dit soort dingen zijn alleen de eerste paar keer eng. Daarna ben je er aan gewend, zekers als het goed blijft gaan. Vaak hebben inbrekers ook een soort van rechtvaardiging om hun geweten te sussen. Zo van: ik heb nog wat tegoed van de samenleving, vanwege alles wat mij is aangedaan. En het helpt ook als je wel eens een klap hebt uitgedeeld. Dan weet je dat je jezelf kunt beschermen mocht je gesnapt worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zijn angst wordt overschaduwd door hebzucht en de kick. Plus, oefening baart kunst, hoe vaker hij het doet hoe beter het gaat. Zo heeft hij steeds minder angst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat begint kleinschalig. Dan komt een persoon erachter dat het wel gemakkelijk gaat. Vervolgens komt ie met de politie in aanraking en merkt dat het allemaal wel meevalt met de straf. Daarbij zijn dit type mensen niet zo lief maar egoistisch.
Als er drugs in het spel is en op staan op straat, wat hebben ze dan nog te verliezen? Het kan iedereen overkomen in het geval van totale anarchie. Steel je dan niets, dan ga je dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet iedereen heeft die angsten, sommige mensen kennen nauwelijks angst, en zijn dus ook niet bang om gepakt te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je voor een inbreker even terug moet naar het globale begin beeld...

Wanneer je om welke reden dan ook niet voldoende geld hebt dan begin je met het stelen van een brood, et cetera...

Op een bepaald moment krijgt de inbreker iets te horen over een groot geld bedrag dat ergens zou liggen. En wanneer dat goed gaat dan gaat de rest een stuk gemakkelijker...

En het mooie voorbeeld wat jij aanhaalt herken ik ook. Maar dan heb je wel in je achterhoofd zitten dat je ieder moment door je vader, moeder, broertje, zusje betrapt kunt worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het begint met iets kleins, een snoepje uit de kast, dan 2 snoepjes en zolang het goed gaat gaat het zich verder ontwikkelen.

Een inbreker heeft nodig,geld, drugs of drank. Hebben niet voor ogen dat ze er gewoon voor moeten werken, en dit gaat makkelijk. De kans op betrappen is er wel maar weegt niet op tegen de spullen/geld die ze gratis krijgen in hun ogen.
En hebben dan ook totaal geen geweten en respect meer voor spullen van anderen.

Als er bij ons wordt ingebroken ben je van slag, onveilig voelen in je eigen huis,en dan nog je spullen gestolen dat is een vreselijk rot gevoel, en de inbreker denkt zo dat was een goeie kraak. Deze heeft totaal geen schuldgevoel meer.

Waarom werken als het zo ook kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het voor elke inbreker weer anders is.. bij mij is ooit ingebroken uit woede bijv..
Maar mijn spullen van een graf afhalen is ook diefstal, zag ik ook als inbreken, en dat is uit pure wraak geweest.. 6 jaar lang...
Maar iemand kan ook inbreken uit honger, uit hebzucht, uit wanhoop, voor de "heb", uit jaloezie, just for fun, om ergens bij te horen..