What goes around, comes around?

op z'n hollands; dat wat je zaait zal je oogsten.
of zoals de heksen zeggen: al je daden, goed of slecht, komen in drievoud naar je terug.
dat is heel mooi en rechtvaardig, maar werkt dit ook zo denk je?

14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Het beste antwoord

Zo je doet, zo je ontmoet.
Vaak klopt het wel. Mijn man vooral biedt altijd zijn hulp aan, als hij ziet dat iemand hulp nodig heeft bij iets. Vorig jaar rond Pasen, stopte er een duitse toeristenfamile in onze straat om de auto te parkeren. De man stak de autosleutel in zijn zak en we konden zien dat hij zijn hand eruit haalde en ernaar keek en paniekerig deed. Mijn man ging naar buiten om te kijken wat er aan de hand was. Bleek dat de chocolade eitjes in zijn zak gesmolten waren. Mijn man heeft toen een paar pamperdoekjes gehaald en die man was zo dankbaar, dat had hij nog nooit meegemaakt, dat mensen spontaan hulp bieden. Dit jaar rond Pasen stond het stel ineens voor de deur met een mooi ingepakte doos "Mozartkugeln",heerlijke bonbons. Ze waren het niet vergeten en dankten ons nogmaals
"herzlich". Dit is ons wel eens vaker overkomen. Ik ervaar dus vaak dat als je iets goed doet er altijd wel iets goed terugkomt naar je toe. Aan de andere kant is het zo als jij iemand kwaad tegemoet treedt, dat de opponent ook kwaad reageert. Als jij iemand wat flikt, krijg je het ook weer terug.
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Over het algemeen wordt goedheid niet extra beloond en slechtheid/kwaadwillendheid niet bestraft!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
denk je niet dat als je goedheid of slechtheid uitstraalt, dat dat terugkaatst peter?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk eens aan Stalin,keizer Nero, Djengis Khan,en vele andere dictators,die zijn er ongestraft vanaf gekomen! Slechte mense stralen niet altijd boosheid uit en goede geen goedheid. Was dat maar waar,dan kunnen we ze in de kiem smoren!
Ja dat is zo maar het is nog basaler dan je denkt...

Als je honger hebt dan zie je geen kip lopen maar twee halve hanen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
xinix kan je je antwoord uitleggen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweldig Xinix! Dikke plus...
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ziet de wereld zoals je denkt... Dat zeg ik ermee... De wereld richt zich naar je overtuiging, naar je wensen, naar je inzichten, naar je overtuigingen, naar je angsten, naar je gevoelens... Zo zit dat, Rieneke... (Jij weet dat toch)
Dat is niet te hopen want zo braaf ben ik niet altijd geweest..dan staat me nog wat te wachten..
En dat ik inmiddels superbraaf en keilief ben zie ik ook niet in 3- voud terug komen..integendeel...
Bovendien zouden dan de kwaaie die ik ben tegengekomen nu diep berouw moeten hebben omdat zij hun daden 3x hebben terug gekregen? Nee hoor..het zijn nog altijd dezelfde kwade...
Ik belief het dus niet te geloven..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie goed doet , goed ontmoet.

Zegt al genoeg, maar is zeker geen garantie dat het ook zo is.
Ben je regelmatig met verkeerde zaken bezig, dan zal je makkelijk er steeds verder in raken, dan klopt het wel.
Zit je in vrijwilgers werk dan rol je vaak van de een in het andere vrijwilligers werk.
Zit je eenmaal in een bestuur, pas dan op je zit er dan zo in meer!
Help je iemand met zijn computer, dan zijn er vaak wel kennissen die ook hulp van je willen.

Dus het gezegde gaat wel aardig op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Als je de mensen vriendelijk bejegent zullen ze ook vriendelijk tegen jou zijn.Af en toe bots je al eens op een minder welwillend persoon maar als je volhoudt en geduld oefent, vriendelijk blijft terwijl je onheus of slecht behandeld wordt, dan binden ze in en openen zelfs de deur voor je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou nee, dat is niet altijd waar, al probeer ik daar zelf wel altijd naar te leven. Maar helaas zijn er ook mensen die daar dankbaar misbruik van maken, en dan blijf je zelf met het gevoel van een 'mislukte oogst' zitten.

Toch blijf ik er zelf wel in volharden waarbij ik af en toe inderdaad er wel iets van terug zie, dus wat dat betreft is het weer een 'ja'.

Maar ik ben daarin niet meer zo 'gek' als wat ik heel vaak geweest ben, door schade en schande wijs geworden.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dit werkt zo, maar je moet wel geduld hebben. En niet verwachten dat na één goede daad van jou er meteen wat terug gedaan wordt. Maar de aanhouder wint (om er nog maar een uitdrukking tegenaan te gooien).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmm..tja..soms zou je dat liever niet willen he...
tenzij het niet op jou maar juist op de ander slaat.
Oftewel zoals altijd egoistisch he