Maak je ook hoge mobiele kosten als de persoon in Nederland is en een Duits-mobiele telefoonnummer heeft?

Geen idee of dit goed geplaatst is, maar mijn vraag is al volgt; Maak je ook hoge mobiele kosten als de persoon in Nederland is en een Duits-mobiele telefoonnummer heeft? En je belt de persoon op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Helaas, ja ; net zo duur als naar iemand in Duitsland bellen, of dat nu met een Duitse of NL mobiel is. (In het tweede geval echter betaalt ook de ontvanger voor het gesprek - of dat in jouw geval ook zo is, durf ik niet te zeggen, dat heb ik nooit getest. )

Ook met een Duitse mobiel vanuit Nederland naar een Duitse mobiel binnen Nederland bellen is een dure hobby en vice versa (2 nl-telefoons in Duitsland). Er is helaas geen goedkope grensoverschrijdende optie, tenzij je HEEL veel belt om en rond de grens en daar een speciaal abonnement met heel veel belminuten voor neemt ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
.

Andere antwoorden (2)

Wanneer iemand met zijn mobiele telefoon in een ander land is dan het land van de mobiel (dus bijvoorbeeld een Duitser, met een 00-49-nummer die zich in Nederland bevindt), doen zich twee dingen voor:
1) De beller belt naar een Duits nummer, en betaalt kosten voor een internationaal gesprek. Dus als je vanuit Nederland een 00-49-nummer belt, betaal je kosten voor een internationaal gesprek, ook wanneer die persoon naast je staat op Nederlandse bodem.
2) De ontvanger betaalt ook extra kosten. De reden hiervoor is dat wanneer iemand door een landgenoot gebeld wordt (b.v. een Nederlander belt een andere Nederlander op diens mobiel, maar deze bevindt zich op vakantie in Australië), de beller niet weet dat-ie internationaal belt, dus de extra kosten komen voor de ontvanger.

Dit betekent dat wanneer iemand met een Duitse telefoon in Nederland is, en door een Nederlands toestel gebeld wordt, er zowel voor de beller als de ontvanger hogere kosten aan verbonden zijn dan wanneer ze met Nederlandse nummers zouden bellen. Daarom nemen veel mensen die wonen in Duitsland maar werken of studeren in Nederland, een tweede, Nederlands mobiel toestel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met een Nederlandse mobiel een mobieltje in Duitsland belt dan gaat dat via de Nederlandse provider. Als dit duitse mobieltje in Nederland is dat loopt het gesprek via de Nederlandse provider naar de Duitse provider en zijn de kosten dus dubbel. Zo heb ik zelf ooit een duur gesprek gehad. Ik stond met mijn bestelwagen aan de buitenzijde van de Kolner Messe. De afzender was een Nederlandse zakenman die binnen stond op die Messe. Ik heb met die man gebeld die drie meter van mij afstond en dit kostte mij het driedubbele tarief.