Wat is de reden dat wij leven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat bedoel je met 'reden' - de oorzaak?
- de functie die het heeft? en voor wie dan wel?
- welke zin het voor onszelf heeft? De motivatie om het te doen?

Het beste antwoord

Je zult er zelf een reden voor moeten maken.
Voor sommige van ons geld dat ze bijv. gelovig worden opgevoed, de regels van het geloof geven hen bijv.een reden.
Anderen denken misschien dat het gewoon een toevalligheid is dat we hier zijn.
Anderen geloven in voorbestemming, dingen die je moet doen,lessen die je moet leren.
Wat het ook is, je moet zelf een keuze maken, daarom leef ik,wil ik leven, de reden is niet voor iedereen hetzelfde, als die er uberhaupt is, maar je bent hier nu toch, dus kies en maak iets leuks van de tijd datje hier bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (22)

onze ouders wilde zich voortplanten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We leven om dood te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ALs dat jou reden is, dan heb ik medelijden met je. Mijn redn om te leven is om de wereld te ontdekken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan jouw reden wel zijn, maar dat is niet DE reden dat wij leven. En je mag zoveel van de wereld ontdekken als je wil, je eindigt echt als een ieder ander;-)
Die is er niet. Door een natuurlijke reactie en een grote knal en nog 20 andere dingen die in de ruimte gebeurt zijn, zijn wij nu hier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De reden zal zijn dat je ouders je graag wilde hebben.Dat word in het algemeen zo gezegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wees blij DAT je leeft en niet geleeft word.
Het is om leven op aarde en in het universum op orde te houden, voortplanting (het leukste is natuurlijk oefenen hihi (A) )
Je kan je eigen reden aan je leven geven door een doel te geven aan je leven.
Zie ook het antwoord van XiniX op onderstaande vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is gewoonweg geen reden... De reden dat jij je afvraagt of er een reden is komt omdat er geen reden is...

Als er werkelijk een reden was, dan hoefde je dat niet te vragen, want dan wist je die wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Tomby... Hoe weet jij dat zo goed?
Om belasting te kunnen betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha +1
Alle zin en alle reden maak je zelf.
De zin van het leven is wat jij er zelf van maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou een ongelukje kunnenzijn. Maar het is ook mogelijk dat onze ouders ons wilden hebben. Als je bedoelt wat de zin van het leven is,dan moet ik het antwoord schuldig blijven. Alleen:Maak er wat van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen voorbedachte reden waarom wij leven, want voor die tijd leefde er niets wat het op voor kon bedenken. Legbatterijkippen bestaan trouwens wel met een voorbedachte reden. En nu ik daar over nadenk, ben ik eigenlijk best blij dat mijn leven geen reden heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie link
http://m.goeievraag.nl/vraag/25696
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze ouders wilden kinderen (of niet, maar kregen ze toch) en nu zijn we er. Da's de enige reden. Daar zin aan geven is de taak die je bij je geboorte gegeven is, en is voor iedereen verschillend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om doelen te behalen zo optimaal mogelijk;
Een tevreden bestaan opbouwen en positief in het leven staan.Zorgen voor een ander en vooral voor jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij leven omdat de Annunaki het wilt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Gast8832;

De reden is dat we ademhalen, eten, drinken, slapen en ons voortplanten. Het doel ervan moet ik je schuldig blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar weet ik het antwoord op!
1 thee drinken
2 slapen
3 klaarkomen
4 nadenken
5 groeien
6 in de rij staan
7 commentaar hebben op andere mensen
8 vriendjes die naast je op de bank zitten en zuchten..
"pff wat een bijdehand antwoord"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De reden dat wij leven is dat wij ons er bewust van zijn , maar dat bewust zijn kan niet op zichzelf staan het moet altijd het bewust zijn van iets. We zijn ons bewust van dit leven alleen is het in zichzelf onkenbaar we werken alleen met aanwijzingen en interpretaties hiervan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we geboren zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is heerlijk die dwazen hier straks te zien branden in de eeuwigdurende allesverterende Hel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag heb ik kort geleden (namens mijn zoon) ook gesteld.
Ik kreeg een groot aantal inspirerende antwoorden. Daar heb jij misschien ook wat aan.
http://www.goeievraag.nl/vraag/leven.25696
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de voedselketel natuurlijk daarom bestaan wij en om de wereld gaande te houden met dieren en andere dingen zoals de huizen de verkoop de olie, dat moet allemaal wel goed gaan natuurlijk anders zouden we allemaal overlijden en dus ook dieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idd.. ouders wilden kinderen maar ik zie er het nut niet van in. Herinneringen bewaren waar je uiteindelijk niets aan hebt want je gaat toch dood. En zo is het met alles wat je doet of laat. Nutteloos.