Arbeid adelt en word goed beloond.Een kreet die geschiedenis heeft geschreven?

Of gaan we bij de pakken ellende neerzitten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Arbeid adelt helemaal niet... En wordt ook niet goed beloond...

Die kreet heeft geschiedenis geschreven, maar daarom is die kreet nog niet waar... Niet waar voor degene die arbeidt, maar wel waar voor wie die arbeider uitbuit... en het wordt goed beloond door wie die arbeider uitbuit...

Men betrekt alles op zichzelf, maar vaak is dat nou net niet juist...

Een waarschuwing op een pakje sigaretten is niet voor de roker, maar voor de producent... Het dekt de producent en de roker wordt gedekt... Want als de roker later gaat klagen over zijn gezondheid, zegt de producent: Ik heb het er toch opgezet... Nul op het rekest...

Maar we gaan niet bij de pakken ellende neerzitten, nee wij werken lekker door alsof er niets gebeurd is... Zo was het en zo zal het gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Arbeid is nodig omdat er brood op de plank moet komen. Daarom kun je niet bij de pakken neerzitten. Maar of je loon naar werken krijgt?" Wordt goed beloond",ja, de salarissen zijn goed maar als je ziet wat er over blijft na al die belastingkosten,gemeente heffingen, verzekeringen en dan nog te zwijgen over de vaste woonlasten, dan houdt je niet echt veel over van hetgene waar je voor gewerkt hebt. Die kreet is wel inmiddels geschiedenis.
amc
14 jaar geleden
De kreet is waarschijlijk verzonnen door mensen die vonden dat anderen maar hard moesten werken,maar dat zelf niet nodig hadden. Je kunt beter zeggen,arbeid moet,anders heb je niets te eten en alle andere geneugten van het leven,moet je dan grotendeels missen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Arbeid adelt' is inderdaad zo'n kreet. Maar je hebt nog meer kreten: 'Werken is voor de dommen'.
Dus wat moet je nou geloven?
Bovendien is werken ongezond. Dat wordt voldoende bewezen door het feit dat 100 % van de arbeidsongevallen tijdens het werk gebeurt