Wat had jij gedaan?

Je loopt s'avonds in het donker op een afgelegen plek
met je grote hond die gemondkorfd is. Opeens zie je een groep dealers (opgeschoten jongens), 6 personen, éen houden ze vast met twee man en de rest mag erop inbeuken. De hond heeft mondkorf om bij het uitlaten, omdat hij iedereen aflikt en bijzonder speels is. Op weg er naartoe reed de politie, moeten daar een "rondje" maken, maar net die plek gaan ze niet kijken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

In jouw geval, als klein vrouwtje met grote hond? Gewoon doorlopen en allereerst denken aan je eigen veiligheid! Later als je iemand anders tegenkomt of weer thuis bent de politie bellen, en uitleggen wat je hebt gezien!
(en volgende keer altijd een GSM meenemen als je 's avonds gaat wandelen, als je die hebt natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

ik zou maken dat ik wegkwam, en zo spoedig mogelijk de politie bellen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm, had ik misschien moeten doen
paulus811
14 jaar geleden
Ben nou wel benieuwd wat je gedaan hebt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de mondkorf achter een bus verwijderd en ben recht op ze afgelopen..Gebluft dat die hond best gevaarlijk kon zijn..
Rieneke1
14 jaar geleden
wauwie wat een lef!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pff,, of juist dom
Rieneke1
14 jaar geleden
achteraf gezien mss wel, want ze hadden je hond of jou iets aan kunnen doen.
maar ik heb er toch ook bewondering voor.
paulus811
14 jaar geleden
Ja, zeker bewondering voor je moed. Maar met 6 agressieve idioten lopen jij en je hond wel een groot risico, maar dat had je zelf ook al bedacht. Dit is absoluut geen verwijt hoor. Ik heb zelf twee Cairns Terriers en zou ook niet weten hoe ik impulsief zou reageren, veilig achter mn laptop is het ook makkelijk commentaar geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ paulus811, of het moed was, weet ik niet eens,op zo een moment vraag je dat niet eens af, maar gewoon zo laten had ik ook niet gekund.
paulus811
14 jaar geleden
Mijn vrouw is ooit eens bedreigd door een gek die haar in elkaar wilde slaan. Daar kwam een man op af met een Doberman en zei "sla maar, maar dan heb je ook ruzie met hem.." Die gek droop gelukkig af en we waren uiteraard heel blij met de actie van haar redder. Stel je voor dat je de dag erna in de krant had gelezen dat degene die geslagen werd, invalide of erger was geworden.... Ik roep in m'n antwoord hieronder wel dat ik geen risico zou lopen, maar wat ben ik blij met mensen zoals jij.....
IK zou mijn mobiel op nachtopname zetten en in het voorbij lopen onopvallend opname maken... En niets zeggen en dan maken dat ik wegkwam... Vervolgens de politie bellen en zeggen dat je wellicht bewijsmateriaal hebt op mobielvideo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
politie waarschuwen... ze zijn toch in de buurt...
en wat heeft het verhaal van die hond er nu eigenlijk mee te maken?

Toegevoegd na 7 minuten:
de speelse hond als 'dreiger' gebruiken werkt natuurlijk niet... wil die mee gaan ravotten... niet zo slim...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deva: dat verhaal met die hond is waarschijnlijk om de mogelijkheid te geven, te doen alsof je een gevaarlijke hond bij je hebt om daarmee die groep te gaan bedreigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist C4th
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O.
als de hond erg speels is, lijkt me dat toch niet zo'n slim idee... gaattie kwispelen en iedereen aflebberen... wil die lekker meedoen met het stoeien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Deva, juist, had ook éen van de jongens door, toen weer gebluft "zou ik maar niet van uitgaan" ...
Ik zou niet mijn hond op het spel zetten in ieder geval, als er één idioot is met een mes zit jij met de ellende. Ik zou mn telefoontje pakken en direkt de politie bellen. Ze zijn tenstlotte in de buurt.
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
plusje voor het geen risico nemen met de hond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, gaat allemaal zo snel
Rieneke1
14 jaar geleden
begrijp ik kirsten, is zeker geen verwijt :)
Ik zou zelf inderdaad zo snel mogelijk de politie bellen en dan vanaf een afstandje de boel in de gaten houden, om eventueel één van de groep te kunnen volgen voor het geval ze vertrekken voordat de politie arriveert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het niet weten wat ik zou gaan doen. Meestal reageer je in dit soort situaties anders dan je vooraf had bedacht. Gelukkig ben ik nog nooit in dit soort situaties gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Camera aan van mijn gsm, muilkorf los maken van de hond, politie bellen en intussen naar de groep toelopen tot op veilige afstand en waarsvhuwen dat je de hond gaat loslaten, de film draait en de politie al is gebeld.. afwachten en eventueel hond inderdaad laten gaan.. vertrouw er dan wel op dat deze ze angst aanjaagt... zou zelf niet weggaan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou ze lekker laten beuken. Politie hier in Enschede tenminste zijn hypocriete lafaards, ze pakken juist de onschuldigen en de schuldigen laten ze lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De muilkorf losmaken, en ondertussen afstand houden en de politie bellen. Probeer tegelijkertijd zo veel mogenlijk details van de daders te onthouden voor een goed signalement.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik maak dat ik daar weg komt. Interesseerd mij niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht de enige de de waarheid schrijft!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je lotus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
..totdat jezelf een keer hulp kan gebruiken, dan interessert het je wellicht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien zijn ze wel maatjes. En hebben beetje drugs op. En stoeien met mekaar. Kan ook toch. Het hoeft niet altijd dat er iemand wordt mishandeld of so.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb je gelijk in, het hoeft niet, maar in dit geval wel. Dat hoor je aan de kreten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik zeker weet dat iemand wordt mishandeld. En ik heb beltegoed. Dan schakel ik zeker de politie. Ik ben niet iemand als gewetenloos.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En weet je wat, der wordt gezegd dealers.
En niemand slaat niemand zomaar op straat.
Maar hoe weet je dat diegene niet de klant van hun is.
En de zooi niet heeft betaald. Als je niet kan betalen waarom gebruik je die zooi toch.!!
Wat heeft die hond met muilkorf ermee te maken. Een likkende hond angst laten uitstralen, moet je meer naar het circus als het zou werken.

Met je mobiel een opname maken, in de avond? Wat verwacht je dat er wordt opgenomen, zwarte beelden met wat vaag stemgeluid, denk je dat ze bij de politie er iets mee kunnen doen.

Denk je dat het niet opvalt als je in de nachtstand film met je mobiel op een afstand?

Denk je dat ze jou niet "pakken" in dat donkere plekje, denk je niet dat ze doorhebben dat als je hier de hond uitlaat dit waarschijnlijk morgen ook zou doen?

Gewoon even wat teruglopen en bellen met 112, daar is dat nummer voor. Als ze vragen of er gewonden zijn wat overdrijven en geloof me ze komen echt wel!

Sjonge jonge, wat eens stoere verhalen allemaal!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had geen mobiel mee, en ze hadden me al gespot voor ik zag, wat zij mee bezig waren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Tomby, ik ben met je eens, trouwens die jongens zullen me zo weer herkennen, klein vrouwtje met grote hond , en grote bek allebei, haha
Politie bellen. Verder niet ingrijpen of belangstelling trekken. Je kan dat zooitje toch niet aan. Tenzij je onderwerp van een liedje wilt worden.