Is er een strijd gaande waar vrijheid en onderdrukking een rol spelen?

En hoe uit zich dat in Nederland?
(Ervanuitgaande dat de vraag met "ja" beantwoord kan worden)
Zijn er eventueel ook persoonlijke ervaringen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

ja er wordt nog steeds gestreden tegen onderdruking.Ook in Nederland.Er is onrecht tegen dieren,t rechtsysteem wat daders beter beschermd dan slachtoffers.Wat t mogelijk maakt voor daders hun slachtoffers jarenlang te onderdrukken.In t kader van godsdienst-vrijheid worden zéér véél mensen onderdrukt.Vooral vrouwen..er zijn heel wat dappere mensen die hun strijd voeren elke dag.Ook in Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 heel goed !

Andere antwoorden (5)

Ja en niet alleen in Nederland in het algemeen, maar ook GV in het bijzonder...

Nou dat er vragen verwijderd worden die grappig zijn... En het wordt dan als kwetsend afgedaan...

Toegevoegd na 7 minuten:
Maar het is niet nieuw, het was er altijd al... Maar dat jouw stem plots de voorpagina in elk land kan halen, dat is dan weer wel nieuw...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongetwijfeld zal er wel ergens een strijd zijn waar deze twee aspecten een rol spelen. Er is altijd een strijd gaande met aan de ene kant vrijheid en aan de andere kant onderdrukking van de vrijheid. Het zijn twee uitersten; totale vrijheid resulteert zeer waarschijnlijk in chaos, maar een teveel aan wetten/regels/ normen en waarden kan leidden tot een beklemend gevoel waarbij elke vorm van creativeit en innovatie wordt tegen gehouden. Zelf heb ik daar dagelijks mee te maken. Als ik naar huis rijdt over een lege weg zou ik best wat harder willen rijden dan de toegestane maximum snelheid. Aan de andere kant heb je een wet die zegt dat ik me aan de max snelheid moet houden, anders ben ik in overtreding. Zo wordt je dagelijks geconfronteerd met een strijd tussen beide uitersten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee in mijn beleving niet ,ik hoop dat iedereen zich in vrijheid kan voelen in Nederland.Nu ik erover nadenk terwijl ik dit typ zullen er misschien wel situaties zijn in gezinnen door een andere cultuur,waar onderdrukking van de vrouw wel een grote rol speelt.Dus dan zeg ik weer ja .mmmm goeie vraag trouwens.Ik haat onderdrukking dus ik zeg nee omdat ik het daar niet mee eens ben.Dat is weer wat anders ..En gelukkig heb ik er zelf geen ervaring mee.Dus om antwoord te geven op je vraag geloof ik wel dat die strijd bestaat.Dus mijn mening en de werkelijkheid loopt even dwars door mijn gedachten.Ik hoop dat je het nog kan volgen.Beetje warrig misschien,maar wel goed om daar eens over na te denken.Onderdrukking moet verboden worden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zal in land niet zo snel gebeuren,maar kijk eens wat er in een land als Tunesië gebeurt. Daar kan je beter niet tegen de officiële overheidsmening ingaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,er is zeker onderdrukking en vrijheidsbeperking in Nederland.Onderdrukking op scholen,waar sommige leerlingen slachtoffer zijn van pesterijen,onderdrukking door loverboys die hun slachtoffers in hun greep hebben.Onderdrukking in de werksfeer,in het gezin tot mishandeling toe.Er is een strijd gaande tussen goed en kwaad en soms lijkt het kwaad te winnen maar dat weiger ik aan te nemen.Er zijn zoveel mensen die het allergrootste respect verdienen zoals bv Julia Samuel die ondanks haar eigen ziekte (borstkanker)zichzelf blijft inzetten voor de mensen in Afrika,die aan malaria lijden.