Flirten is een legaal spelletje, waar je wel tijdig mee moet stoppen, anders is het geen spelletje meer.
Het is een wat overdreven aandacht geven aan de ander.
Heel attent zijn en heel goed opletten.
Optijd een zwoel complimentje geven en de ander, liefst in het bijzijn van anderen ,een beetje opwaarderen, beetje de hemel in prijzen, niet te veel, een beetje.
Goed onthouden wat de ander gezegd heeft en daar later weer over beginnen.
Voorzichtig, doorspekt met doordachte complimentjes.
Precies op het juiste moment.
Probeer er humor in te brengen en wees gevat, ook weer niet te.
Geef de ander niet altijd antwoord, maar kijk de ander af en toe begripvol aan en eindig dat met een glimlach.
Overdrijf niet, en neem het voor de ander altijd op.
Wees attent voor de ander en geef de ander vaak gelijk.
Wees galant zonder het te overdrijven en laat de ander merken dat je hem/haar waardeert.
Verras de ander met een attentie, hou een deur open, pak een jas en blijf vriendelijk en attent.
Hou begrip en aandacht en is er dan nog steeds geen reactie van de ander?

Ga dan maar je gras maaien of je auto wassen en besteedt je tijd nuttiger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie uitleg +1

Andere antwoorden (8)

Dommeriken kunnen met iedereen flirten, slimmeriken met passende toekomstige partners...

Toegevoegd na 31 seconden:
Hoe het werkt, je doet gewoon alsof je sexy bent, meer niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen kan flirten en dit hoeft niet altijd in de sfeer van seksualiteit te zitten om iemand te "versieren".

Er zijn zelfs flirtcoaches en flirtcursussen om te leren flirten.

Toegevoegd na 35 seconden:
Ik hou het even"bij zakelijk flirten" zie de link.

Toegevoegd na 3 minuten:
Onderste link is een documentaire via uitzendinggemist.nl

Toegevoegd na 5 minuten:
Van een flitcoach: "Eigenlijk is flirten gewoon een spel, een belofte van plezier. Als je wilt kun je de hele dag flirten. Ook, als je bij de bakker een halfje bruin besteld. Door iets moois te zeggen, een complimentje te maken. De volgende keer krijg je alle aandacht."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het niet eens met XiniX, IEDEREEN kan met elkaar flirten. daar hoef je niet dom voor te zijn. Het leuke van flirten IS juist dat iedereen het kan doen. Ok, pas op dat je mensen geen verkeerde indruk geeft, stop op tijd en laat het merken als iemand te ver gaat. Maar een onschuldige flirt is juist leuk en/of spannend, zelfs als je al een relatie hebt.

Hoe je het doet..? het gaat vanzelf, gebruik op een goede manier oogcontact (iets langer aankijken dan nodig en weer wegkijken..), glimlach verleidelijk, maak sneaky (maar niet té) opmerkingen.. Het zit in je of niet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heerlijk lekker onschuldig flirten in mijn relatie, en mijn man betrapt me en moet er om lachen en zegt tegen mij lekker ding he en moeten we samen lachen.
Goed antwoord. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, Lora, als je een goede relatie hebt moet dit ook kunnen! Leuk he :-)
Nou ik kan niet met iedereen flirten hor moet er niet aan denken dat ik met mijn buurman zit te flirten getver.

Maar zie ik een lekker ding dan wil ik wel oog contact maken en een spontane knipoog geven. Of gewoon na hem toe lopen en zeggen wouw jij ziet er goed.

Toegevoegd na 49 seconden:
hor= hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je niet dat je niet met iedereen WIL flirten? waarschijnlijk KAN je nl wel met je buurman flirten maar is de wil er niet :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er ook een beetje aan hoe je flirten omschrijft. Als je flirten ziet als iemand versieren dan is dat wat raar om met iedereen te doen, zeker als je al een relatie hebt. Maar je hebt ook zoiets als zakelijk flirten. De intentie is dan heel anders en het ligt meer in de sfeer van complimentjes maken. En dat kan je ook bij je buurman / vrouw doen.
Als je kunt plagen (=plagerig doen) , kan je ook flirten.....het is gewoon nét dat beetje extra-aandacht. Ik vind overdreven 'sexy-doen' juist niet flirten : ik vind dat adverteren......bij flirten is het juist zó subtiel, dat de ander een beetje in verwarring wordt gebracht - 'flirt ze nou met me, of niet......?' beetje nieuwsgierig maken, beetje op het verkeerde been zetten, kortom : lekker plagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je sec op de vraag antwoord: Kan iedereen met iedereen flirten zeg ik Nee.
Want er zijn mensen die het flirten nooit leren. Die sociaal niet die vaardigheid bezitten om te kunnen flirten, of om mee te flirten. Dus iemand flirt naar hen, en zij hebben dat niet door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon aardig en begripvol voor elkaar zijn,ok..maar flirten vind ik net iets teveel van t goede,t wordt een beetje nep,aangemaakt.mensen die sociaal niet veel gewend zijn raken op hol en worden bespeelbaar.daar wordt misbruik van gemaakt.machtspelletje met een lief gezichtje kan je t ook noemen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Flirten kan ook als ongewenst worden ervaren en dan krijg je de wind vanvoren....