Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er sites of 'handleidingen' waar je in 'jip-en-janneke-taal' uitleg krijgt over wat er op je pad komt als je besluit om te scheiden?

Als ik zelf ga zoeken dan wordt ik overspoeld met allemaal 'vaktechnische' informatie en het is allemaal zo uitgebreid maar als puntje bij paaltje komt, dan is het allemaal nét niet van toepassing op je eigen situatie. Waar het om gaat; Koophuis met hypotheek op naam van beide partners, niet getrouwd, wel samenlevingscontract en kinderen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
811

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Via de link vind je een site waar je veel kunt opzoeken. Je komt eerst op de algemene pagina. Aan de zijkant kun je doorklikken naar 'goed uit elkaar gaan', 'de kinderen' en 'bezittingen'. Onder die kopjes vind je weer extra detailinformatie over alles wat je zoekt.

Via de tweede link nog wat meer informatie met onderaan extra links naar sites met informatie. Dat is wel weer vrij technisch.

Ik denk dat je hier alvast heel veel kunt vinden. Mocht je over een specifiek onderwerp meer willen weten dan kun je daar misschien beter apart op googelen of een echtscheidingsbemiddelaar opzoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Top! Dankjewel.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding