Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Stel tijdens een begrafenis rolt de kist om, leggen ze je dan weer recht?

Je ziet het vaak in films. Dat de kist valt of rolt kantelt noem het maar. Maar stel nou dat dat echt gebeurd waar iedereen bij staat. Wat is dan het beleid qua goedleggen ect. Ervanuitgaand dat de deksel er niet af is gevallen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik werk op een uitvaartcentrum, maar ik ga niet mee met de uitvaart zelf.
In de 13 jaar dat ik er werk heb ik nog nooit gehoord dat de kist omgerold is.
Maar...per ongeluk een beetje scheef gaan, komt heus wel voor, ze gaan dan niet de kist openen om de persoon weer recht te leggen hoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Meeste deksels worden vastgeschroefd, zo ver ik heb mee gemaakt gebeurde dat wel voor de begrafenis begint...
En ik denk als die dichtgeschroefd zit dat hem niet weer zullen openen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker morbide vraagje! Aangezien zo'n kist toch dicht zit en geen , zoals bij Sneeuwwitje glazen deksel heeft,denk ik dat ie onder grond gaat zonder hem of haar recht te leggen.
De persoon in kwestie maakt het niets uit!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wettelijk gezien is daar niets over geregeld.

Zal aan de uitvaart begeleiders zijn om te beslissen hoe te handelen, geloof me, dit zal je niet willen meemaken, is een ramp voor alle nabestaande.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang als de dode zelf geen luide protesten laat horen laat men hem/haar liggen in de houding die hij/zij na het ongelukje heeft ingenomen.

Niemand zal overigens een kijkje nemen of de houding al dan niet gewijzigd is na een eventuele val..

Ik meen zelfs dat het wettelijk verboden is de kist na afsluiting zonder toestemming van de rechter weer te openen.

Groet,

Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding