Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is typisch Spaanse humor?

Ik heb een half jaar in Spanje gewoond, maar ben er nooit achter gekomen wat nu typisch Spaanse humor is. Zoals Duitse humor soms wat plat is, engels vaak gaat om woordspelingen en Nederlanders vaak een beetje ironisch zijn en van belgenmoppen houden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hun typische humor is ze in de arena een stier als vermaak behandelen en het uiteindelijk doden.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

hmm..typisch Spaans... Manana? Betekend morgen.
Eerst een siesta houden..maar zoals ik op het nieuws zag...is er straks nog weinig siesta meer omdat ze dat willen tegengaan...en logisch.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Typisch Spaanse humor werd er gevraagd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, voor de Spanjaarden is het zo. Heb er familie wonen. De buitenlanders worden vaak 'gerekt' . En roepen ze manana, en ondertussen lachen ze onderling en schelden ze lekker in het Spaans zoals pendecho of menso
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Manana, hiermee bedoelen ze 'doen we morgen wel' en de siesta is ook een onderdeel van de cultuur, omdat het er in de middag ze warm kan zijn gaan ze even rusten. Ik heb niet het idee dat ze dit humor vinden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij liggen toch ook niet dubbel om Sinterklaas?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding