Waarom wordt huilen op de werkvloer vaak niet geaccepteerd in Nederland?

Wat is er zo erg aan als iemand huilt op de werkvloer??

Toegevoegd na 31 minuten:
M'n vriend en ik hadden het hierover tijdens het eten, wat "er zou gebeuren als je tijdens een serieuze vergadering in huilen uit zou barsten". Of dit dan "normaal"gevonden zou worden of dat mensen zich geen houding zouden weten te geven.
Excuus voor de vage omschrijving van hierboven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dan werk jij zeker in een bedrijf met hoofdzakelijk mannen. Bij dienstverlenend werk, waarin meer vrouwen arbeiden, is het helemaal niet erg om te huilen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waaruit trek jij die conclusie?
Amadea
12 jaar geleden
Omdat jij een kennelijk voor jou normaal gegeven veralgemeniseert, terwijl het helemaal niet op elke werkvloer zo is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet op elke werkvloer, maar in veel "gevallen"wordt het gezien als zwak, of je nu met mannen of vrouwen werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb meer dan 20 jaar werkervaring. Mannen en vrouwen door elkaar, maar iemand die huilt ( om wat voor reden dan ook) is helemaal geen probleem hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook bij mij op de werk vloer, met alleen maar mannen zul je er zeer bekaaid af komen als je gaat huilen. Ik heb wel eens te horen gekregen bij een gesprek dat ik te emotioneel was. Maar dit is alleen in de mannen wereld waarin ik mij begeef.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef de vraag steller gelijk. Ook bij ons, tussen de mannen moet je zeker niet gaan „janken” , dat krijg je nog jaren te horen.

Het beste antwoord

Het staat niet professioneel. Het kan ook gewoon onhygiënisch zijn (ik zou ook niet willen dat de kok die mijn eten maakt in de keuken staat te huilen boven de pannen). Je zult er waarschijnlijk niet voor ontslagen worden, maar ik denk dat je in de meeste gevallen niet stijgt in aanzien bij je collega's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het wordt als 'zwak' gezien. En ze zeggen vaak houd privé en werk gescheiden, meestal huil je om privézaken. dit wordt dan niet geaccepteerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet helemaal waar dat het niet wordt geaccepteerd. In uitzonderlijke gevallen mag het best. Ernstige ziekte, overlijden van een naaste dat soort dingen.

In vrijwel alle andere gevallen wordt het niet echt geaccepteerd inderdaad. De voornaamste reden is dat het als een teken van zwakte wordt gezien.

Bovendien is het werk over het algemeen een zakelijke omgeving. Behalve in uitzonderlijke gevallen wordt men geacht om persoonlijke problemen zo min mogelijk van invloed te laten zijn op het werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gevoelens laten zien daar is niets mee.
Iedereen is weleens emotioneel.
Het komt voor bij ons in de organisatie dat mensen verdrietig zijn.
Dan zijn er altijd mensen die zich over degene ontfermen.
We zijn tenslotte op de wereld om elkaar te ondersteunen en te helpen niet toch!!!!!!!